וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה כללית בספרד: מערכת התחבורה כמעט משותקת, השובתים חסמו תנועת משאיות

סוכנויות הידיעות

29.9.2010 / 14:33

בשביתה הכללית הראשונה מאז 2002, שובתים מנעו מחקלאים לספק סחורתם לשווקים; מטוסים ורכבות קורקעו



ספרד שותקה היום בשל שביתה כללית להבעת מחאה נגד צעדי הצנע שנקטה הממשלה במאמציה לצמצם את גרעונותיה התקציביים. חברות תעופה נאלצו לבטל טיסות, והשובתים זרקו ביצים על אוטובוסים ומשאיות, מהם מנעו לספק יבולים לשווקים הסיטוניים.



מחסומי המשאיות שהוקמו היום היו יריית הפתיחה של יום שביתות ברחבי אירופה – עשרות אלפי מפגינים צפויים להפגין מול בנייני האיחוד האירופי בבריסל, ושביתות צפויות היום גם ביוון.



בספרד, חברת התעופה איבריה הודיעה כי היא צפויה להצליח להמריא רק 35% מטיסותיה, על רקע הצטרפות חלק מעובדי שדות התעופה לשביתה. ריאנאייר הודיעה כי ביטלה את כל טיסות הפנים שלה בספרד, ואת מרבית הטיסות אל ומחוץ למדינה. במדריד כמעט ולא נראו אוטובוסים, וערימות זבל הצטברו ברחובות. בתחילת היום נרשמה ירידה של כ-10% בצריכת החשמל ברחבי ספרד. 80% מנסיעות הרכבות המהירות של ספרד בוטלו, וכל הרכבות למרחקים בינוניים בוטלו. רק 25% מהרכבות הקלות פעלו.



השובתים מילאו את מרכז מדריד, וניסו להיכנס למשרדים עם פלאיירים המסבירים לעובדים מדוע עליהם לשבות. באמצע היום, כ-100 שובתים חסמו את גראן ויה, מהרחובות הראשיים של העיר, וסוחרים סגרו את חנויותיהם עם התקרבות השובתים.



זוהי השביתה הכללית הראשונה בספרד מאז 2002 . ספרד היא אחת הכלכלות האירופאיות שנפגעו בצורה קשה במיוחד במשבר, ומתמודדת כעת עם שיעור אבטלה של יותר מ-20%, וגרעונות ענק שהובילו את הממשלה לנקוט בתכנית צנע שתצמצם את הגרעון התקציבי. השביתה נערכת במחאה על צעדי הצנע, בהם קיצוצי שכר במגזר הציבורי, הקפאת הפנסיות, ורפורמות בשוק העבודה המקלות על פיטורי עובדים. "השביתה נחוצה יותר מאי פעם", אמר נציג אחד האיגודים, רוברטו טורנמירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully