וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נינטנדו דחתה את השקת קונסולת המשחק בתלת-מימד שלה והורידה את תחזית הרווח השנתית

ניו יורק טיימס

29.9.2010 / 16:19

קונסולת 3DS לא תספיק להגיע לשווקים לפני עונת החגים הקרובה, מה שיפגע בשורת הרווח



נינטנדו חתכה היום את תחזיות הרווח שלה ביותר מחצי, לאחר שהודיעה כי קונסולת המשחק בתלת-מימד שלה מתעכבת ולא תגיע לשוק בזמן לעונת החגים הקרבה ביפן, ארה"ב ואירופה. נינטנדו צופה רווח בסך 90 מיליארד ין (כמיליארד דולר) בשנת הכספים הנוכחית, המסתיימת במארס 2011. התחזית הקודמת של נינטנדו הייתה לרווח של 200 מיליארד ין.



קונסולת המשחק 3ds תגיע למדפים ביפן בפברואר, ואילו בארה"ב ובאירופה רק במארס. המכשיר יחמיץ לחלוטין את עונת הקניות לחגים של סוף השנה, בה זוכות לרוב יצרניות המשחקים והאלקטרוניקה לשיעור משמעותי מהכנסותיהן. נינטנדו הבטיחה כי המכשירים יגיעו לשווקים עד אפריל הקרוב, כך שלמעשה הדחייה אינה מהווה איחור, אך החברה העריכה כי תצליח להביאם לשוק עוד קודם לכן, ונסמכה על כך בתחזיותיה.



נינטנדו גם ציינה כי הין החזק, הפוגע ברווחיה מחוץ ליפן, תרם אף הוא להחלטה להוריד את תחזית הרווח שלה. נינטנדו צופה למכור 23.5 מיליון קונסולות ds ניידות בכלל שנת הכספים הנוכחית, המסתיימת במארס - בהן גם 4 מיליון קונסולות 3ds. תחזית החברה הקודמת היתה למכירות שנתיות בסך 30 מיליון יחידות. בשנה שעברה מכרה החברה 27 מיליון קונסולות ds.



נשיא נינטנדו, סאטורו איוואטה, אמר כי ה-3ds תעלה 25 אלף ין ביפן, ותגיע לחנויות ב-26 בפברואר. המכשיר הנייד יהיה דומה לקונסולה הקיימת, ds, אך המסך העליון שלו יציג הדמיות תלת-מימד.



משחקי התלת-מימד של 3ds אינם דורשים את המשקפיים המיוחדות המשמשות בתי קולנוע, או משחקי תלת-מימד בפלייסטיישן 3 של סוני. נינטנדו דיווחה כי מספר משחקים לקונסולה החדשה נמצאים בפיתוח, בהם משחק מסדרת סופר מריו, ומשחק נינטנדוגס. יצרניות משחקים חיצוניות מפתחות אף הן משחקים לפלפטורמה החדשה.



נינטנדו הייתה אחת המפתחות המוקדמות של טכנולוגיות תלת-מימד, עם קונסולת וירצ'ואל בוי שיצאה לשוק בשנות ה-90'. אך המכשיר כשל, בין היתר בשל היות התמונה כולה אדומה, ובשל הצורך בהרכבת משקפיים ואזניות מיוחדים. איוואטה הכיר בכשלון, אך אמר כי החברה למדה מטעויות העבר. "השחקנים יוכלו לנוע בחופשיות בחלל המשחק הוירטואלי עם טכנולוגיית התלת-מימד החדשה שלנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully