וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר האמריקאי מתכוון למכור את מניות הבכורה שלו בסיטי

סוכנויות הידיעות

29.9.2010 / 16:28

בעקבות הסיוע לבנק, נותרו בידי הממשל מניות בשווי 2.2 מיליארד דולר בענקית הבנקאות



משרד האוצר האמריקאי הודיע היום כי בכוונתו למכור את מניות הבכורה שהוא מחזיק בסיטי מאז העניק לה סיוע לפני כשנתיים. הבנק קיבל את המניות בתמורה לערבות לנכסים בשווי כ-301 מיליארד דולר של סיטי. מבין המניות שקיבל משרד האוצר במסגרת ההסכם, נותרו בידיו מניות בשווי 2.2 מיליארד דולר, אותן הוא מעוניין כעת למכור. מכירת המניות תניב רווח למשלמי המסים האמריקאים, שמימנו את חילוץ המערכת הפיננסית לפני שנתיים.



לפי דיווחים, משרד האוצר האמריקאי מתכוון להמיר גם נתח של מניות בכורה ב-aig בשווי 49 מיליארד דולר למניות רגילות בחודשים הקרובים. aig החלה למכור נכסים על מנת להחזיר את חובותיה לממשל האמריקאי, שהעניק לה סיוע בסך 182.3 מיליארד דולר מאז ספטמבר 2008.



גם יצרנית המכוניות gm מתכוונת להתחיל להחזיר לממשל את הסיוע שקיבלה, באמצעות הנפקת מניות. מרבית הבנקים הגדולים בארה"ב כבר החזירו את כספי הסיוע שקיבלו במסגרת תכנית החירום tarp בסוף 2008. בסך הכל, לפי דו"ח של ועדת הבקרה של הקונגרס על tarp, צפויה התכנית לעלות לממשל 200-300 מיליארד דולר, מתוך תקציב כולל של 700 מיליארד דולר. מרבית ההפסדים צפויים מהסיוע לסוכנויות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully