האנליסט סטיבן לוי, מיו.בי.אס ורבורג, מעריך כי מניית אלביט מערכות תתקשה לשחזר את העליות הנאות ואת תשואת היתר המרשימה של כ-70% שהשיגה מול מדד המעו"ף ב-2001. לאור זאת, ביו.בי.אס מפחיתים את ההמלצה למניה ל"החזק" וקובעים לה מחיר יעד של 20 דולר - גבוה ב-10% ממחירה בנאסד"ק.
לוי מציין כי בעקבות העליות החדות ב-2001, נסחרת היום אלביט מערכות במחיר שהינו גבוה ביחס לחברות דומות בעולם, וזאת למרות ששיעור ה-EBITDA של החברה והצפי לצמיחת הרווח למניה שלה הינם נמוכים יחסית.
לוי מציין כי גם נושא המיזוגים בתעשייה הבטחונית בישראל, שתפס כותרות ב-2001 בעיקר בהקשר של המיזוג עם חברת אלישרא, נראה כרחוק ממימוש ולא צפוי לתרום למניה.
ביו.בי.אס מעריכים כי החברה תציג ברבעון הרביעי של 2001 צמיחה של כ-10% במכירות לעומת הרבעון השלישי ל-188 מיליון דולר, והרווח יסתכם ב-7 מיליון דולר לעומת 11.3 מיליון דולר ברבעון הקודם.
את 2001 צפויה החברה לסיים עם מחזור מכירות של 746.5 מיליון דולר ועם רווח של 40.2 מיליון דולר. ב-2002 צפויה החברה להרוויח 48.1 מיליון דולר, תוך צמיחה של 6% במכירות ל-791.8 מיליון דולר.
יו.בי.אס: מניית אלביט מערכות תתקשה לשחזר ב-2002 את העליות של 2001
אילן מוסנאים
24.1.2002 / 15:36
