וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה מהצפוי במספר תביעות האבטלה השבועי

סוכנויות הידיעות

30.9.2010 / 17:03

מגזר הייצור: מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו עלה במפתיע ל-60.4



נתוני מקרו טובים מהצפוי פורסמו היום במגזר הייצור ושוק התעסוקה בארה"ב, וחיזקו את ההערכות כי התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם נמשכת. מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו עלה במפתיע ומספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב כולה ירד בשיעור חד מהצפוי.



מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו בארה"ב עלה החודש במפתיע לרמה של 60.4 נקודות לעומת 56.7 נקודות באוגוסט, מסר מכון המחקר ism. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של 55 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות. מחר צפוי להתפרסם מדד מנהלי הרכש לארה"ב כולה, אשר לפי תחזיות הכלכלנים ירד החודש לרמה של 54 נקודות לעומת 56.3 נקודות בחודש אוגוסט.



מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד בשבוע שעבר ב-16 אלף לעומת השבוע הקודם, ל-453 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. הירידה היתה חדה יותר מתחזיות הכלכלנים אשר צפו 460 אלף תביעות ראשונות.



מוקדם יותר היום פירסם משרד המסחר האמריקאי נתונים מעודכנים מהם עלה כי התוצר המקומי הגולמי (gdp) של ארה"ב צמח ברבעון השני של השנה ב-1.7% לעומת צמיחה של 3.7% ברבעון הראשון של השנה וצמיחה של 5% ברבעון הרביעי של שנת 2009. עם זאת, למרות ההאטה לעומת רבעונים קודמים, הצמיחה ברבעון השני היתה גבוהה מעט יותר מהנתונים הראשוניים שפורסמו בחודש שעבר ומתחזיות הכלכלנים אשר צפו צמיחה של 1.6% ברבעון.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף ל-4.32% - רמתה הנמוכה מעולם - מסרה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. בשבוע הקודם היתה הריבית 4.37%, ובשבוע המקביל בשנה הקודמת היתה 4.94%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully