וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס תימכר לענקית התוכנה אורקל?

ניר צליק

30.9.2010 / 22:45

לפי פרסומים ב"וול סטריט ג'ורנל" אורקל וחברות נוספות עשויות להתעניין בנכסי קומברס המתדלדלת. בעקבות השמועות זינקה מניית החברה בוול סטריט ב-16%, מחזור הגדול פי 6 מהרגיל

האם קומברס או חלקים ממנה עתידים להימכר לאורקל? ב-"וול סטריט ג'ורנל" פורסם היום כי אורקל וחברות נוספות, ביניהן אמדוקס, HP ו-IBM עשויות להיות מעוניינות בחלקים מקומברס. כזכור, קומברס שכרה את גולדמן סאקס לפני כחודש במטרה למצוא לחברה מקורות מימון על רקע קופת המזומנים המתדלדלת של החברה. מניית החברה זינקה ב-16% במחזור גדול פי שש מהרגיל, ומניית חברת הבת ורינט מזנקת ב-14.6%. בבית ההשקעות אופנהיימר, כמו גם בברקליס, העריכו כבר בעבר כי החברה תצטרך לממש חלק מנכסיה, ולמכור חלק מהחברות הבנות בקבוצה אולטיקום, ורינט וסטארהום.

מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, אמר לפני כשבוע כי החברה מתכוונת לרכוש חברות שבבים וכן יצרניות של תוכנות המתמקדות בתעשיות מסוימות. בכך מתכוונת החברה לבלוט מעל יריבות כמו SAP. "אנחנו רוצים להיכנס לכל תעשייה חשובה", אמר אליסון. אמנם מדובר באמירה כללית, אך קומברס אכן ממוקדת באחת מהתעשיות המרכזיות - תעשיית הטלקום, כאשר קומברס מספרת שירותי ערך מוסף וכן שירותי בילינג לחברות תקשורת.

בנוסף, נכתב כי גם הקרנות הפרטיות פרמיירה וסילברלייק עשויות לגלות התעניינות בורינט, כאשר סילברלייק, המחזיקה בשליטה באוואיה, עשויה לשלב בין שתי החברות. בעבר כבר היו הערכות לגבי רכישה אפשרית של ורינט על ידי אוואיה, כאשר שתיהן עוסקות בתוכנות למרכזי שירות לקוחות.

הבקדייטינג עדייף בעורפה

קומברס, שעתידה להגיש בשבוע הבא את דו"חות 2005-2008 על פי דיווח שהוגש לרשות ניירות ערך האמריקאית, החלה כבר במימוש חלק מנכסי החברה, כאשר היא ביקשה למכור כ-10% מאחזקותיה בורינט בשווי 40 מיליון דולר, ובנוסף, מכרה מגרש ברעננה לג'ורג' חורש ב-31 מיליון דולר.

החברה נקלעה למצוקת מזומנים על רקע הירידה בצבר ההזמנות וכן העלויות האדירות שהיא רושמת בגין פרשת הבקדייטינג בגינה נמלט קובי אלכסנדר לנמיביה, המונעת מהחברה לפרסם דו"חות מבוקרים מזה יותר מארבע שנים. במהלך הרבעון שהסתיים בסוף יולי שילמה החברה 39.1 מיליון דולר על עריכת הדו"חות המחודשת, ו-17.7 מיליון דולר על הסכם הפשרה עם המשקיעים שתבעו אותה בתביעה ייצוגית בהקשר לפרשת הבקדייטינג.

קומברס חזתה כי עד סוף אפריל 2011 תצטמק קופת המזומנים של החברה ל-100 מיליון דולר בלבד, כאשר אם היא לא תצליח באחת היוזמות לגיוס מזומנים, יחסרו לה כ-50 מיליון דולר לפעילותה בשנה שתסתיים בסוף ינואר 2012 - זאת, על רקע תזרים מזומנים שלילי שהיא ייצרה ברבעונים הראשון והשני של 2010. עם זאת, כאמור, החברה כבר מכרה מגרש ברעננה והיא מבקשת למכור מניות בורינט כך שהחברה צפויה לגייס די כספים בשביל להמשיך בפעילותה.

עדכון ראשון: 20:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully