וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה בין ישראל לפיטורי ראש העיר מוסקבה?

30.9.2010 / 22:30

האם איש עסקים הרוסי שלווה צ'יגירינסקי, שנמלט לישראל, גרם לפיטורי ראש עיריית מוסקבה החשוד בשחיתות? לפי פרסומים שונים, היה ראש העיר מעורב בעסקיו המפוקפקים של צ'יגירינסקי עם אשתו, ילנה בטורינה, שנחשבת לאשה העשירה ביותר ברוסיה

ראש עיריית מוסקווה יורי לוז'קוב, אשר פוטר השבוע על ידי נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב, עומד ככל הנראה בפני אישומים בגין שחיתות, הקשורים לפרויקטים בתחום הנדל"ן. עבירות השחיתות לכאורה נעשו על ידי חברה בהנהלת אשתו של לוז'קוב, ילנה בטורינה, שנחשבת לאשה העשירה ביותר ברוסיה.

העיתון הרוסי "קומרסנט" דיווח מפי מקורות המקורבים לחקירה במשרד התובע הכללי, כי החקירה מתמקדת בחברת בנייה שבבעלות בטורינה. בה בעת, העיתון הבריטי "גרדיאן" דיווח כי המיליארדר הרוסי אלכסנדר לבדב - ממבקריו החריפים של לוז'קוב - קרא לפתוח בחקירה כנגדו בשל קשריה של אשתו עם איש העסקים היהודי-רוסי שלווה צ'יגירינסקי. לפי דיווחים, צ'יגירינסקי נמלט בשנה שעברה לישראל כדי לחמוק מאישומים בבריטניה בגין שימוש בכספי חברה שבבעלותו לצרכיו הפרטיים וכן מחקירה ברוסיה בגין העלמת מס.

צ'יגירינסקי טוען כי העביר תשלומים למימון התחזוקה של המטוס הפרטי של בטורינה, וכי היא הסתירה מסמכים רגישים בכספת בשווייץ. בטורינה דוחה את טענותיו והגדירה אותן כ"בדיוק ההפך מהמציאות".

חקירת משרד התובע הכללי בוחנת מספר טענות בדבר שחיתות בעיריית מוסקבה תחת שליטת לוז'קוב. "נמשכות חקירות השחיתות של מספר בכירים בעיריית מוסקבה", אמר דובר משרד התובע הכללי.

צ'יגירינסקי, שהיה בעבר גם שותפו לעסקים של רומן אברמוביץ', דורג לפני שנתיים במקום ה-618 ברשימת המיליארדרים של המגזין "פורבס", עם הון אישי של 1.6 מיליארד דולר. העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" דיווח לפני שנה כי צ'יגירינסקי נמלט לישראל כדי לחמוק מהאישומים נגדו בבריטניה בגין שימוש לא מורשה במאות מיליוני דולרים לצרכיו מכספי חברת הנפט סיביר אנרג'י.

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב פיטר אתמול את ראש עיריית מוסקבה לוז'קוב, שבמשך שני העשורים שחלפו מאז קריסת ברית המועצות היה מהאנשים המוכרים והבולטים ברוסיה. בהודעת הקרמלין נאמר כי מדוודב "איבד את האמון" שהיה לו בלוז'קוב.

רוב עבודות הבנייה והשיקום במוסקבה בשני העשורים החולפים נעשו על ידי חברה בהנהלת אשתו של לוז'קוב, ילנה בטורינה, שנחשבת לאשה העשירה ביותר ברוסיה. לאורך השנים הופצו שמועות וחשדות שלפיהם שחיתותו של לוז'קוב היתה הדלק שהגדיל את ההון של אשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully