וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות

ניר צליק

30.9.2010 / 22:37

נתוני המקרו המעודדים לא סייעו לבורסה בניו יורקף שסיימה את יום המסחר במגמה שלילית. דאו ג'ונב ירד ב-0.4%, נאסד"ק איבד 0.3% מערכו ו-S&P 500 נחלש ב-0.3%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים למרות נתוני מקרו מעודדים. דאו ג'ונס החסיר 0.4% ל-10,788 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.3% ל-2,369 נקודות ו-S&P 500 השיל 0.3% ל-1,141 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו, והתשואה עליהן עלתה ב-0.011% ל-2.52%.

בזירת המקרו, מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו בארה"ב עלה החודש במפתיע לרמה של 60.4 נקודות לעומת 56.7 נקודות באוגוסט, מסר מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של 55 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות. מחר צפוי להתפרסם מדד מנהלי הרכש לארה"ב כולה, אשר לפי תחזיות הכלכלנים ירד החודש לרמה של 54 נקודות לעומת 56.3 נקודות בחודש אוגוסט.

מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד בשבוע שעבר ב-16 אלף לעומת השבוע הקודם, ל-453 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. הירידה היתה חדה יותר מתחזיות הכלכלנים אשר צפו 460 אלף תביעות ראשונות לעומת 465 אלף תביעות לפני שבועיים.

צמיחה בתמ"ג

מוקדם יותר היום פירסם משרד המסחר האמריקאי נתונים מעודכנים מהם עלה כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השני של השנה ב-1.7% לעומת צמיחה של 3.7% ברבעון הראשון של השנה וצמיחה של 5% ברבעון הרביעי של שנת 2009. עם זאת, למרות ההאטה לעומת רבעונים קודמים, הצמיחה ברבעון השני היתה גבוהה מעט יותר מהנתונים הראשוניים שפורסמו בחודש שעבר ומתחזיות הכלכלנים אשר צפו צמיחה של 1.6% ברבעון.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוגה של ספרד, בעקבות מה שכינתה הצמיחה הכלכלית החלשה במדינה. מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ספרד לרמה של Aa1 מהדירוג הגבוה ביותר - Aaa. תחזית דירוג האשראי של מודי'ס יציבה. ספרד איבדה את דירוג האשראי הגבוה ביותר גם בקרב סוכנות פיץ' בחודש מאי ובסוכנות סטנדרד אנד פורס בינואר 2009.

דירקטוריון AIG אישר תוכנית של משרד האוצר להמרת מניות בכורה למניות רגילות כדי שהממשל האמריקאי יוכל להתחיל להקטין את נתח הרוב שלו במניות החברה - כך דיווח מקור המקורב לחברה. AIG, שפעם היתה חברת הביטוח הגדולה בעולם, צפויה לשמור על דירוג האשראי הנוכחי שלה במסגרת התוכנית - לפי המקור. מארק הר, דובר החברה, סירב לבקשת בלומברג למתן תגובה.

הורדות תרופות של ג'ונסון אנד ג'ונסון מהמדפים בארה"ב הסבו את תשומת ליבם של המחוקקים בארה"ב - אשר צפויים לתחקר את מנכ"ל החברה ובכיר ברשות הרגולטורית הבריאותית בארה"ב היום. ג'ונסון אנד ג'ונסון הורידה מהמדפים בארה"ב מיליוני תרופות ללא מרשם שלהן פוטנציאל להיות מקולקלות, כמו טילנול לילדים ובנדריל. הורדת התרופות מהמדפים הובילה לכך שמפעל אחד נסגר ויישאר סגור עד לשנה הבאה. ההורדה גם עלולה להוביל לתביעות פליליות ואזרחיות נגד החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully