וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מסחר יציב לקראת נאום ברננקי

ואדים סבידרסקי

1.10.2010 / 20:21

יום המסחר האחרון בשבוע בבורסת ניו יורק, שנפתח בעליות על רקע השיפור במדד מנהלי הרכש האמריקאי, עבר למגמה מעורבת וכעת נסחר ביציבות. הסוחרים ממתינים בציפייה לנאומו של יו"ר הפד בן ברננקי ישיבת הוועדה לפיקוח פיננסי

יום המסחר האחרון בוול סטריט שנפתח היום בעליות שערים על רקע דיווחי מקרו מעודדים, עבר למגמה מעורבת לאחר פרסום נתוני ייצור חלשים ונסחר כעת ביציבות. מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.3% ונסחר ברמה של 10,820 נקודות, נאסד"ק יורד ב-0.1% ל-2,367 נקודות ומדד S&P500 עולה ב-0.2% ל-1,144 נקודות.

בזירת המסחר ממתינים לנאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, במסגרת ישיבת הוועדה לפיקוח פיננסי. התמונה הכוללת של הכלכלה הגדולה בעולם אינה ממהרת להתבהר על רקע שיפור באמון הצרכנים ודעיכה במדד מנהלי רכש. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי רויטרס תוקן היום כלפי מעלה לרמה של 68.2 נקודות בחודש ספטמבר לעומת קריאה ראשונית של 66.6 נקודות. המדד היה גבוה מתחזיות הכלכלנים אשר צפוי רמה של 67.2 נקודות.

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב ירד בספטמבר לרמה של 54.4 נקודות לעומת 56.3 נקודות באוגוסט, מסר היום מכון המחקר ISM. הירידה תאמה פחות או יותר את תחזיות הכלכלנים אשר צפו מדד של 54.5 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות. המדד נמצא מעל לרמה של 50 נקודות זה החודש ה-14 ברציפות.

ההכנסה האישית בארה"ב עלתה ב-0.5% בחודש אוגוסט והצריכה הפרטית עלתה ב-0.2%, כך דיווח משרד המסחר האמריקאי. כלכלני וול סטריט העריכו כי ההכנסה האישית תעלה ב-0.3% ואילו הצריכה הפרטית תעלה ב-0.4%. מכיוון שההכנסה עלתה בקצב מהיר יותר מהצריכה הפרטית, שיעור החיסכון עלה ל-5.8% באוגוסט לעומת 5.7% ביולי. ההכנסה הפנויה עלתה ב-0.5% באוגוסט לאחר שנותרה ללא שינוי בחודש יולי. שיעור האינפלציה בחודש אוגוסט עלה ב-1.5% לעומת החודש המקביל ב-2009.

משרד האוצר האמריקאי הרוויח במהלך תשעת השבועות האחרונים 1.02 מיליארד דולר עבור משלמי המסים ממכירת נתח של 5% ממניות סיטי (לשעבר סיטיגרופ). בהודעה שפירסם אתמול, דיווח המשרד כי מאז ה-26 ביולי מכר 1.5 מיליארד מניות בעבור 5.9 מיליארד דולר. משמעות הדבר היא שהמשרד מכר את המניות בעבור 3.93 דולר למניה. לשם השוואה, בעיצומו של המשבר הכלכלי ב-2008 עלה הנתח הממשלתי בבנק למשלמי המסים 3.25 דולר. הנתח של ממשל ארה"ב בסיטי ירד ל-3.6 מיליארד מניות, או 12%, לאחר המכירה. שווי הנתח כעת הוא כ-14 מיליארד דולר. האם קומברס או חלקים ממנה עתידים להימכר לאורקל? ב"וול סטריט ג'ורנל" פורסם אתמול כי אורקל וחברות נוספות, ביניהן אמדוקס, HP ו-IBM עשויות להיות מעוניינות בחלקים מקומברס. כזכור, קומברס שכרה את גולדמן סאקס לפני כחודש במטרה למצוא לחברה מקורות מימון על רקע קופת המזומנים המתדלדלת של החברה. אמש, מניית החברה זינקה בכ-16% במחזור גדול פי שש מהרגיל, ומניית חברת הבת ורינט זינקה ב-14.6% במחזור גדול פי 17 מהרגיל. בבית ההשקעות אופנהיימר, כמו גם בברקליס, העריכו כבר בעבר כי החברה תצטרך לממש חלק מנכסיה, ולמכור חלק מהחברות הבנות בקבוצה אולטיקום, ורינט וסטארהום. היום ממשיכה מניית קומברס לעלות ומוסיפה לערכה עוד 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully