וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני צרפתים מפגינים: "לא לשינוי הפנסיה"

2.10.2010 / 23:01

אזרחי צרפת נגד סרקוזי: כ-300 הפגנות יצאו לדרכן ברחבי המדינה כמחאה על הרפורמה המתוכננת בפנסיות הממשלתיות. מיליונים, בהם משפחות וילדים, יצאו להביע תמיכה בעובדים. "אנשים באים עם עגלות התינוקות"

מיליוני מפגינים יצאו הערב לרחובות צרפת במחאה על הרפורמה המתוכננת במערכת הפנסיה הממשלתית. אל איגודי העובדים הצטרפו משפחות, סטודנטים ועובדים מהמגזר הפרטי, במאות הפגנות שמתוכננות להיערך ברחבי המדינה.

זוהי הפעם הרביעית בחודשים האחרונים שבה יוצאים תושבי צרפת להפגנות במחאה על השינוי המתוכנן במדיניות הפנסיה. הצעת החוק תעלה לדיון בסנאט הצרפתי ב-5 באוקטובר.

כ-300 הפגנות תוכננו להיערך ברחבי צרפת, במחאה על מדיניותו של סרקוזי. "אנחנו רבים יותר היום (בשבת) מאשר במהלך השבוע", אמר קסוויאר פטרצ'י, נציג מטעם איגוד CGT בטולסו. "יש אווירה מאוד משפחתית, אנשים יוצאים עם עגלות התינוק. צרפת מוחה".

איגודי העובדים, שמתכננים שביתה כללית ב-12 באוקטובר, מקווים למשוך כ-2 מיליון איש עד 3 מיליון איש להפגנות הערב ומסקרים שפורסמו בימים האחרונים עולה כי כוחה של ההתנגדות לרפורמה מתגבר.

בסקר שפורסם על ידי העיתון היומיL'Humanite עולה כי יותר מ-70% מאזרחי צרפת מגבים את המחאה. "אנחנו צריכים להראות את עוצמתנו", אמר ז'אן-קלוד מיילי, ראש איגוד פורס אווייר הרדיקלי יותר. "הממשלה קפואה; הם נחושים בדעתם לעמוד ביעד הגירעון של בריסל של 3% ונמצאים תחת לחץ השווקים הפיננסיים".

הממשלה טוענת כי החקיקה חיונית לצמצום הגירעון התופח בקרנות הפנסיה, לרסן את העלייה בחוב הציבורי ולשמר את דירוג האשראי המושלם של צרפת, שמאפשר לה ללוות כסף בתעריפים נמוכים בשווקים הפיננסיים.

ביום ההפגנה הקודם, שנערך ב-23 בספטמבר, שובשו הלימודים בבתי הספר, הטיסות והתחבורה הציבורית.

עדכון ראשון - 19:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully