וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לניגוד עניינים בפרשת תמלוגי כי"ל

אורה קורן

3.10.2010 / 13:00

משרד עורכי הדין פישר בכר כהן חשוד בניגוד עניינים בשל ייצוגו את עידן עופר וניהול תיק נגדו בשני מקרים שונים. המשרד מייצג את המדינה בפרשת התמלוגים של כי"ל, ובמקביל מייצג את עופר כחלק מחברת בטר פלייס

משרד עורכי הדין פישר בכר כהן מצוי לכאורה בניגוד עניינים. המשרד מייצג את המדינה כבורר בפרשת התמלוגים של כיל, מקבוצת החברה לישראל שבשליטת עידן עופר. בד בבד הוא מייצג את חברת בטר פלייס, שעופר הוא משקיע מרכזי בה באמצעות החברה לישראל. במשרד האוצר בודקים את הסוגיה.

על יצוג בטר פלייס ניתן ללמוד מאתר משרד עורכי הדין בו נכתב, כי היצוג כולל בודה משותפת עם כמה משרדי ממשלה לפיתוח חקיקה ורגולציה להפעלת שוק המכוניות החשמליות בישראל. השגת מיגוון רשיונות והיתרים להפעלת תשתית לרכב חשמלי, הכנת מערכת חיוב לקוחות ויצוג חברת היטאצ'י מול חברת חשמל בהקשר להפעלת התשתית. ניגוד העניינים נחשף לראשונה באתר קפה דמרקר בבלוג של אופנן.

כיל חייבת למדינה מעל 100 מיליון שקל על פי דו"ח ברלב שבחן אם החברה עומדת בהתחיבויותיה לתשלום תמלוגים בשיעור של 5% מהפקת המינרלים ומכירת המוצרים המבוססים עליהם. הבדיקה העלתה כי כיל ביצעה לכאורה פעולות רישום בדו"חותיה, שכללו מכירות לחברות בנות במחירים מופחתים, שהקטינו את תשלום התמלוגים למדינה. זאת, אף שמדובר בחברה רווחית ביותר, שחילקה משנת 3003 דיבידנדים לבעלי מניותיה בהיקף העולה על 11 מיליארד דולר.

כיל מסרה בתגובה כי היא משלמת תמלוגים כדין. בימים אלה נבדקת במשרד האוצר מדיניות התמלוגים העתידית מול כיל. בנוסף מנהלים הצדדים דיונים בדבר ביטול הטבות המס מהן נהנית כיל המסתכמו במאות מיליוני שקלים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully