וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה מפרגנת ללבייב הזניקה את אפריקה ישראל

מיכאל רוכוורגר

3.10.2010 / 14:54

מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים בטוחה ברוקראז', העלה את ההמלצה לאפריקה ישראל ומניית החברה הגיבה בזינוק של 10%. "אפריקה מצויה בפתח שורה של אבני דרך חיוביות"

קצת פחות מחודשיים לאחר סיור בפרויקטים של חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב ברוסיה, פירסם הבוקר יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים בטוחה ברוקראז' המלצה מפרגנת לאפריקה ולחברות הבנות של הקבוצה. בן זאב העלה את ההמלצה למניית החברה מ"מכירה" ל"תשואת יתר" וכן העלה את מחיר היעד ל-28 שקל למניה - גבוה ב-36.5% ממחירה של אפריקה היום בפתיחת המסחר בבורסה בת"א. בעקבות ההמלצה החיובית, מזנקת מניית אפריקה בכ-10% ומרכזת מחזור מסחר של כ-35 מיליון שקל.

אלון גלזר, סמנכ"ל מחקר בלידר שוקי הון, שהיה מהראשונים יחד עם בן זאב להוריד בשנה שעברה את ההמלצה לאפריקה ל"מכירה", העלה את ההמלצה לחברה ל"תשואת שוק" לאחר פרסום הדו"חות של החברה למחצית הראשונה של השנה לפני למעלה מחודש. עם זאת, הוא הותיר את מחיר היעד למניית אפריקה על 20 שקל, כך שכיום פער מחירי היעד בין 2 האנליסטים עומד על 8 שקלים.

"אפריקה מצויה בפתח של שורה של אבני דרך חיוביות במהלך השנה הקרובה הצפויה להביא עמה רוח גבית חיובית ביותר לקבוצה", כתב בן זאב. "לכאורה, ניתן לטעון שהמניה מגלמת פרמיה משמעותית על השווי הסחיר של החזקותיה (כ-9 שקלים למניה). עם זאת, הצבת שווי הוגן עבור החזקות החברה מביא למסקנה שהמניה מתומחרת בחסר (שווי הוגן של 28 שקל למניה) ומכאן נובעת המלצת תשואת היתר שלנו".

חשיפה לחברות הבת

בן זאב המליץ להגדיל את החשיפה לחברות הבנות. הוא סבור כי מניית אפי פיתוח מהווה הזדמנות השקעה. להערכתו, השווי ההוגן למניית אפי פיתוח נע בטווח של 1.67-1.32 דולר למניה לפחות, לעומת מחיר מנייתה בבורסת לונדון העומד על 0.85 דולר למניה.

כמו כן, רואה בן זאב פוטנציאל גם באפריקה נכסים, שיוצאת מההקפאה בה היתה נתונה תקופה ארוכה. "נראה כי במחירי השוק הנוכחיים גם אפריקה נכסים מגלמת פוטנציאל השקעה לטווח בינוני".

כמו כן, סבור בן זאב כי מניית החברה הבת דניה סיבוס אטרקטיבית מאוד. לטענתו, היא לא מבטאת את עודפי ההון הקיימים בחברה ולא את השווי הכלכלי של ההחזקה בכביש 431.

"מניית אפריקה מגורים אטרקטיבית, אם כי הסחירות הנמוכה לא משאירה מקום של ממש ליהנות מפער זה. להערכתנו, החברה צפויה להציג תוצאות כספיות חזקות ביותר ברבעונים הקרובים אשר יבטאו את הגידול בהיקף המכירות שטרם נזקפו לרווח", מציין בן זאב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully