וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א לקראת שיא: המסחר ננעל בעליות שערים

יעל פטר וליאור זנו

3.10.2010 / 17:00

הבורסה בת"א מסכמת יום ראשון אחרי החגים באווירה אופטימית ועליות שערים. מדד 25 עלה ב-0.6% וקרוב רק 5 נקודות משיאו, ות"א 100 התחזק בשיעור דומה. גבעות המשיכה להיחלש

התקופה של "אחרי החגים" בבורסה נפתחה בעליות שערים קלות. רמות השיא בהן משייטת הבורסה, אווירה שקטה יחסית וחוסר כיוון בימי החג וסוף השבוע בארה"ב גרמו למשקיעים לעצור מעט ולהמתין לחדשות נוספות. מדד ת"א 25 עלה ב-0.4% לרמה של 1,231 נקודות ובשעה זו הוא מרוחק רק 7 נקודות - כלומר כ-0.6% מהשיא. מדד ת"א 100 הוסיף אף הוא שיעור דומה לרמה של 1,133 נקודות. מדד מניות הנדל"ן הוביל את העליות עם זינוק של 1.7% לאור קפיצה של 14.3% במניית אפריקה ישראל. מחזורי המחסר הסתכמו ב- 1.4 מיליארד שקל, מחזור מעט גבוה מהממוצע לימי ראשון נטולי הזרים.

בספטמבר סיכמה הבורסה את החודש הטוב ביותר שלה מתחילת השנה: מדד ת"א 25 זינק ב-8% ומדד ת"א 100 עלה ב-7.9%. הסיבה המרכזית לעלייה היא הראלי בבורסות בארה"ב ובעולם, תחת ההנחה כי המשבר הגיע לקיצו.

בגזרת המקרו המקומית, נגיד בנק ישראל אמר הבוקר במסיבת העיתונאים שכינס לקראת יציאתו לוועידה השנתית של קרן המטבע הבינלאומית כי "המשק הישראלי במצב טוב, אבל המשק העולמי במצב מסובך ויש להימנע משאננות. הצמיחה ברבעון השני היתה מאוד מהירה. שיעור האבטלה ירד לרמה בה היה כשהתחיל המשבר. האינפלציה נמצאת במרכז היעד".

בוול סטריט הסתיים המסחר ביום שישי בעליות קלות: דאו ג'ונס הוסיף 0.4% ונסגר ברמה של 10,829.90 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,370.75 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.45% ל-1,146.19 נקודות. בסיכום שבועי איבד מדד הדאו ג'ונס 0.3%, הנאסד"ק נחלש ב-0.4% ומדד S&P 500 ירד ב-0.2%.

בן-זאב מפרגן לאפריקה ישראל

מניית אפריקה ישראל, אחת המניות המדוכאות בתקופה האחרונה שינתה היום כיוון. המניה שאיבדה מחצית מערכה מתחילת השנה, זינקה בכ-14% במחזור המסחר הגבוה בשוק של 91 מיליון שקל לאור המלצה חמה מצד כלל פיננסים. יובל בן-זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, חזר לסקר את המניה לאחר הפסקה של כחצי שנה, בהמלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 28 שקל - כ- 37% מעל מחירה של המניה הבוקר בפתיחת המסחר. בן-זאב מסביר את ההמלצה בתמחור חסר משמעותי בחברות הבנות ושורה ארוכה של אבני דרך חיוביות. על רקע הפרסום, גם מניות אחרות הפועלות בתחום הנדל"ן טיפסו היום בינהן גם דלק נדל"ן שעלתה ב-4.9%.

מגזר חיפושי הגז והנפט המשיך לעורר עניין רב בקרב המשקיעים עם מחזורי מסחר גבוהים יחסית. גבעות איבדה 8.7% נוספים כנראה עדיין בהשראת הפירסום משבוע שעבר בנוגע תוצאות מבחני ההפקה שבוצעו בקידוח מגד 5 שליד ראש העין. מנגד רציו ודלק קידוחים בלטו בעליות של 3%-4%. גלוב אקספלוריישן זינקה ב-9.4%, וזאת מבלי שפירסמה כל הודעה.

אלביט חתמה על חוזה להשבחת טנקים בהיקף של כ-56 מיליון דולר עם לקוח ממדינה באסיה, איתו חתמה החברה כבר בעבר. הפרויקט עוסק בשידרוג תת מערכות מתקדמות העוסקות בניהול לחימה ומערכות תצפית בתוך טנקים, והוא יושלם בתקופה של שנתיים. המניה הגיבה בעלייה של 2.3%.

ECI ניהלה מגעים ראשוניים לרכישת גילת. במגעים היו מעורבים קרן יורק המחזיקה ב-20% מגילת. עם זאת, הסיכויים כי בסופו של דבר תתקיים עסקה הם קלושים וגם המשקיעים מגיבים בספקנות והמניה טיפסה בשיעור מתון יחסית של 3.2%.

חברת מידרוג הורידה את דירוג אגרות החוב מסדרות ח' ו-ט' של חברת ב.ס.ר אירופה ב-2 דרגות, מ- Baa1 ל-Baa3, והותירה את אופק הדירוג שלילי. הסיבה להורדת הדירוג היא תלות החברה בשני נכסים מרכזיים בלבד, האמורים ליצר את מרבית תזרים המזומנים של החברה עד לסוף מועד הפירעון (ב-2012). הנכסים הם קרקעות במזרח אירופה, אזור שטרם התאושש מהמשבר הכלכלי, והפרויקטים עצמם שעל הקרקעות נמצאים עדין בשלבים התחלתיים. איגרות החוב לא הגיבו היום יתר על המידה לחדשות. אגח ח' ירדה ב-0.4%, ואג"ח ט' עלתה ב-0.3%.

מניית נוספת שזינקה היום ללא הסבר היא מניית אורעד השקעות, העוסקת בתחום הסולארי, שקפצה בכ-44%, במחזור גבוה של 11 מיליון שקל. המניה השלימה עלייה של כ-200% בשבוע האחרון.

עדכון ראשון 16:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully