וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלמון: "הריבית לא תפתור את בעיית הדיור"

חן הלפרן

3.10.2010 / 17:20

נשיא לשכת העצמאים והעסקים יהודה טלמון הגיב לדברי הנגיד פישר וקרא שוב להגדיל את היצע הדירות ולא להעלות הריבית במשק שתפגע בעסקים הקטנים. לדבריו, "כוחות השוק לא יכולים לסדר כל דבר"

"מדיניות העלאת הריבית בשום אופן לא תביא לפתרון בעיית הדיור", כך אמר היום (ראשון) נשיא לשכת העצמאים והעסקים בישראל יהודה טלמון, בתגובה לדבריו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שרמז כי אם לא יגדל היצע הדירות, יאלץ הבנק להמשיך ולהעלות את הריבית.

טלמון אמר כי, "יש צורך במעורבות ממשלתית מאסיבית לפתרון בעיית הדיור ועמדת הנגיד, כי כוחות השוק יכולים לסדר כל דבר היא שגויה ביסודה. אסור להעלות שוב את הריבית". לדבריו, "על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ישנה ירידה עקבית ודרמטית לאורך השנים בבנייה הציבורית, כך שמכ-11,000 יחידות דיור שנבנו באמצע שנות התשעים ירדה הבנייה הציבורית למספרים מגוחכים של 822 יחידות דיור בבנייה ציבורית ברבעון הראשון של שנת 2010. אין פליאה, אם כך, שמחירי הדירות עולים".

"אין שום סיבה שהמגזר העסקי בישראל יספוג את תוצאות המדיניות של ממשלת ישראל. ממשלת ישראל הייתה צריכה וצריכה עדיין לבנות הרבה יותר דירות, להגדיל באופן משמעותי את ההיצע בשוק הדיור ולמתן בכך את מחירי הדיור בישראל. העלאת הריבית, פתרון שהוכח בעבר כלא יעיל, פוגעת מנגד בעסקים הקטנים והבינוניים וייתכן שהפגיעה הזו תהיה, בסופו של דבר, בלתי הפיכה עבור רבים מן העסקים, שייאלצו להיסגר", הוסיף טלמון.

טלמון אמר עוד כי "עלות ייקור האשראי, עקב עליית הריבית החודש תגיע לכ-2 מיליארד שקל - סכום בלתי נתפס עבור העסקים הקטנים והבינוניים. זאת, יחד עם נטל המיסים העקיפים כפי שבאים לידי ביטוי בתקציב המדינה, יהוו הכבדה בלתי הגיונית על העסקים הקטנים והבינוניים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully