וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופון עובר לאינטרנט ועימו הרווחים

איילה צורף

4.10.2010 / 7:02

אתר המכירות גרופון הפך לשם החם בתחומו עם 14 מיליון משתמשים. עד לאחרונה הוא הציע קופונים לבתי עסק מקומיים, אבל אז גאפ נכנסה לתמונה עם רווח של 11 מיליון דולר ביום

לפני כחודש וחצי קיימה רשת האופנה האמריקאית גאפ ניסוי רחב היקף בשיווק מקוון: היא הציעה, יחד עם אתר המכירות הקבוצתיות גרופון (groupon), מבצע אחיד בכל סניפיה בארה"ב - קנו מוצרים ב-50 דולר, שלמו רק 25 דולר.

גרופון, אתר המתמחה במכירות קבוצתיות של קופונים לבתי עסק, התמקד עד אז בקופונים לבתי עסק מקומיים בלבד. שיתוף הפעולה עם גאפ היה בעבורו העסקה הראשונה בקנה מידה ארצי. בעבור גאפ היה זה ניסוי ראשון בקופונים דיגיטליים, באמצעות אתר שנחשב פורץ דרך בתחומו.

תוצאות הניסוי היו משמחות לשני הצדדים: מנתונים שמסרו החברות יממה לאחר תחילת המבצע עולה כי בכל שנייה נמכרו 10 קופונים - בכל דקה 600 אנשים הקלידו את פרטי כרטיס האשראי שלהם וביצעו רכישה של קופון בעלות של 25 דולר, שאותו יכלו להציג בכל סניף גאפ בארה"ב ולרכוש בגדים בשווי 50 דולר.

ביממה שבה התקיים המבצע המשותף נמכרו בסך הכל כ-400 אלף קופונים, שייצרו לגאפ הכנסות של 11 מיליון דולר, בלי שהשקיעה אפילו דולר בודד בשיווק. הכנסות גרופון היו עמלה של כמה אחוזים מכל קופון.

על פי נתוני חברת ניטור התעבורה ברשת היט-ווייז, ביום המבצע צמחה התעבורה לאתר גרופון בכ-40% לעומת היום הקודם. גם גאפ נהנתה מהצמיחה בתנועת הגולשים, שכן יותר מ-30% מרוכשי הקופונים פנו לאחר מכן לאתר גאפ כדי לקבל מידע על הקולקציה החדשה.

השם החם במכירות הקמעוניות

היתרונות של עסקת גאפ-גרופון צוטטו בהרחבה בעיתונות: עסקות ודאיות בהיקף 11 מיליון דולר, ללא הוצאה על פרסום; באזז במדיה החברתית, שכן אתר גרופון מאפשר חיבור לפייסבוק וטוויטר וכך יכול הגולש לעדכן את חבריו ברשת על הרכישה שביצע; הערכות כי מרבית הגולשים רכשו בפועל בחנות בגדים בסכום העולה על 50 דולר; וחשיפה תקשורתית רחבה לחברה באמצעי התקשורת.

גרופון היא החברה הבולטת בעולם המכירות הקבוצתיות והדילים היומיים. האתר, שהוקם בנובמבר 2008, נהפך בתוך פחות משנתיים לשם החם בקמעונות בארה"ב. לפי נתוני גוגל טרנדס, באוגוסט ביקרו בגרופון כ-700 אלף גולשים שונים מדי יום.

לפי דיווחים בבלוגים בולטים בארה"ב, החברה מתכננת כעת להתרחב ליפן ולרוסיה, וכבר כיום יש לה יותר מ-14 מיליון משתמשים רשומים ב-240 ערים בעולם - עלייה של 360% לעומת אפריל 2010. לפני כחמישה חודשים בלבד גייסה החברה הקטנה יחסית אז, 135 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. אחת המשקיעות היא dst, שבבעלות איש העסקים יורי מילנר, שגם השקיע בפייסבוק ורכש באחרונה את icq.

היזמים בעולם לא נותרו אדישים. מאות אתרי חיקוי הוקמו לגרופון. בישראל קמו בתוך כמה חודשים לא פחות מחמישה אתרים שמחקים את הפורמט של גרופון, לרבות חלקים מהעיצוב המקורי, ממשק המשתמש ועוד.הבולט שבהם, והיחידי שאפשר לקבל עליו נתוני גלישה מגוגל טרנדס, הוא האתר גרופר (grouper.co.il), שלפי גוגל גולשים בו כ-15 אלף איש ביום.

בנוסף פועלים בישראל יממה (yemama.co.il); בא לי גם (baligam.co.il); ביג דיל (bigdeal.co.il) וגוזרים קופון (gozrim.co.il). חלקם פעילים יותר ומציעים עסקה ביום, וחלקם מציעים מקסימום עסקה אחת בשבוע. על פי הערכות, גולשים בכל אחד מהם בין כמה מאות לכמה אלפים ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully