וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת המסחר: האם מדד ת"א 25 ישבור שיא?

ואדים סבידרסקי

4.10.2010 / 8:35

הסוחרים באחד העם מתרגשים: יום המסחר ייפתח כשברקע מרחפת השאלה האם מדד ת"א 25 - המרוחק 7 נקודות מרמתו הגבוהה ביותר אי פעם - יזכה לתמריץ שיוביל לשבירת השיא

הבוקר ייפתח המסחר באחד העם בהמתנה לבורסות בחו"ל. התמונה הכלכלית בשווקי העולם מתבהרת אך בקצב מתון, ובזירות המסחר מתאמצים המשקיעים בבחירת כיוון תוך העדפה זהירה, בתקופה האחרונה, למגמה חיובית. מדד תא 25 מתכנס סביב רמת השיא וזקוק להמשך המומנטום החיובי בדרך לפריצה, אשר, יכול להגיע עם פתיחת עונת הדיווחים בארה"ב השבוע.

מדד ת"א 25 אשר עלה אתמול ב-0.4% ייפתח הבוקר ברמה של 1,231 נקודות כאשר הוא מרוחק רק 7 נקודות - כלומר כ-0.6% - מרמת השיא של כל הזמנים שנרשמה באפריל 2010. מדד ת"א 100 אשר הוסיף אף הוא שיעור דומה, ייפתח ברמה של 1,133 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל, מעט גבוה מהממוצע לימי ראשון נטולי הזרים.

מניות האנרגיה בולטות בהיקפי מחזורי מסחר גבוהים גם בתחילת השבוע. ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים אמר בראיון ל-TheMarker בהתייחסותו למניית גבעות: "בשלב זה המשקיעים מצפים ליותר עובדות ומציאות, ולפחות הערכות. זו מניה שהמשקיעים בה צריכים הרבה סבלנות ואורך רוח. במידה שהם מאמינים בחלום הזה הוא עשוי להתממש, אבל לאורך תקופה ארוכה. אין לשכוח כי מדובר במניה מאוד מסוכנת".

המסחר בוול סטריט הסתיים ביום שישי בעליות קלות אך בסיכום שבועי נרשמה נסיגה קלה במדדים: מדד הדאו ג'ונס איבד 0.3%, הנאסד"ק נחלש ב-0.4% ומדד S&P 500 ירד ב-0.2%. היום בזירת המקרו האמריקאית, יפורסמו נתוני ההזמנות ממפעלים בארה"ב בחודש אוגוסט, וצפוי לרדת, על פי הערכות, ב-0.4%. תשומת הלב של המשקיעים תתרכז לקראת סוף השבוע על דו"ח התעסוקה.

ביום חמישי תיפתח באופן רשמי עונת הדו"חות הרבעוניים בארה"ב, עם פרסום דו"חותיה של ענקית האלומיניום האמריקאית אלקואה ולאחריה, באותו היום תפרסם פפסיקו. בהמשך לעונת הדיווחים הקודמת אשר נרשמה כמוצלחת ורוב החברות הכו את התחזיות, האנליסטים אופטימיים גם הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully