וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הגידול במכירות, החגים פגעו בקניונים

עדי דברת מזריץ

4.10.2010 / 10:10

הקניונים מכרו יותר במהלך ימי העבודה של החגים, אך במבט כולל עולה כי ריבוי החגים הביא לירידה בכמות המכירות. כעת מתכוננים בענף לאוקטובר ונובמבר, החלשים יותר באופן מסורתי

הקניונים נהנו ממכירות גבוהות במהלך ימי העבודה בחגים, אולם ריבוי החגים בימי העבודה הביא אותם לירידה כוללת במכירות - כך עולה מבדיקת themarker.

"אם משווים את המכירות בימים שבהם הרשתות עבדו, אז הן היו טובות יותר מב-2009, אבל בסך הכל היה פחות טוב כי היו פחות ימי מכירה", מסביר משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת מליסרון, המפעילה בין היתר את קניון רמת אביב וקניון סביונים. "בשנה שעברה היה כמעט שבוע עבודה מלא בחול המועד סוכות והשנה היה גשר ארוך שאנשים ניצלו בכדי לנסוע לטייל והיו שלושה ימי מכירה בלבד בכל שבוע".

עופר שחטר, מנכ"ל חברת אריאל פרומול לניהול קניונים ומרכזי מסחר אמר: "היו עשרה ימי מסחר פחות בגלל החגים וזה גרם לכך שגם השנה המחזורים בחודש החגים הם נמוכים. על אף שאנשים קונים יותר, זה לא מפצה".

"בסנטר ביקרו בממוצע בחול המועד 60 אלף מבקרים ביום", מספר איתן גולדמן, מנכ"ל דיזינגוף סנטר בתל אביב. לדבריו, עיקר הקניות היו בתחומי התרבות והפנאי, כמו בתי קפה ובתי קולנוע, ובתחומי כלי הבית והמתנות, שחוו גידול של 60% לעומת 2009. הגידול הממוצע היה לדבריו כ-20%.

יוסי צבי, מנכ"ל קבוצת קניוני ישראל, המפעילה 17 קניונים, העריך כי מספר המבקרים בסוכות היה גבוה ב-10% מבשנה שעברה. לדבריו, אחת הסיבות היא מזג האוויר שהיה חם יותר השנה מבסוכות אשתקד. "משיחות שקיימתי עם מנהלי הרשתות עולה כי בסוכות חלה עלייה של 5% במכירות לעומת סוכות בשנה שעברה. אוגוסט הסתכם בעלייה של 10% במכירות לעומת 2009. לדעתי זה נובע מהשיפור המתמשך במצב הכלכלי, ירידת שיעורי האבטלה לעומת אשתקד, גידול בצריכה פרטית לנפש ופעילויות שיווק שאנחנו מבצעים בקניונים", מסר.

המרוויחים - הקניונים שנשארו פתוחים בשבת

המרוויחים העיקריים של עונת החגים היו הקניונים שעובדים בימי החג ובשבתות. "בחודשים רגילים הפידיון שלי נמוך במעט משל קניון עזריאלי או של קניון רמת אביב ובספטמבר עברתי אותם", מספר זיו שחורי, מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים בהרצליה. "להערכתי המכירות יהיו דומות לחודש מלא על אף שבחלק מהחגים עצמם, כמו יום כיפור וראש השנה, כן היינו סגורים".

האתגר הגדול של הקניונים כעת הוא ההיערכות לאוקטובר ונובמבר, שכן החודשים שלאחר החג הם מסורתית חודשים חלשים יותר במכירות. "הכי גרוע זה שעכשיו יהיו חודש וחצי-חודשיים בלי כלום עד חנוכה. אין חגים וחם ואנחנו בתחילת עונה כך שיהיה מעניין לראות מה יקרה", מסר שחטר. "הצפי הוא שהמכירות של החורף יתחילו רק לקראת סוף אוקטובר-תחילת נובמבר לכן אוקטובר לא יהיה חודש טוב לקניונים ולרשתות".

"התחלנו בקמפיין מאסיבי, בעלות של מיליון שקל, כדי להיערך לתקופה שלאחר החגים", אומר גולדמן. "מה שיהיה עכשיו תלוי במזג האוויר, אבל התקופה הכלכלית טובה יותר משנה שעברה ולכן אנחנו צופים לגידול טבעי".

בתשובה לשאלה האם המבצעים, כה מוקדם בתחילת העונה, לא שוחקים את רווחיות הרשתות, ענה צבי: "זהו שיקול של רשתות האופנה ואנחנו לא נכנסים לרווחיות שלהן. אנחנו נותנים להן את הפלטפורמה ולהערכתי הן מעוניינות לשמור על נתחי השוק שלהן".

לדברי בכיר בענף הקניונים, לאחר שבחודשים האחרונים כמה רשתות אופנה בהן נו ניים, אירית ואמיקה נקלעו לקשיים, החודשים הקשים הצפויים יגרמו לרשתות אופנה נוספות לפשוט רגל.

  • עוד באותו נושא:
  • קניונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully