וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א נחתם בירידות שערים

ואדים סבידרסקי ויעל פטר

4.10.2010 / 16:50

יום המסחר בבורסה בתל אביב נסגר במגמה שלילית. מדד ת"א 25, שהיה קרוב אתמול לשיאו, ירד ב-0.6%, ת"א 100 החסיר אחוז דומה, ומניות הבנקים ירד ב-0.7%

המסחר באחד העם נננעל הערב בירידות שערים, בהתאם למגמה בבורסות אירופה בפתיחת שבוע המסחר. מדד ת"א 25, שהתקרב אתמול עד למרחק של 7 נקודות משיאו, ירד ב-0.6% ונסגר ברמה של 1,222.90 נקודות. מדד ת"א 100 החסיר 0.6%, ונסגר ברמה של 1,127.02 נקודות. מדד מניות הבנקים ירד ב-0.7%, ומדד מניות הנדל"ן עולה ב-0.2% נגד למגמה הכללית. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.65 מיליארד שקל, בהתאם לממוצע השנתי המקובל.

לדברי ליאור כגן, מנהל חטיבת המדדים בכלל פיננסים, "השוק מתחיל לפעול היום תחת המלצות ועדת חודק ומעתה המוסדיים לא יוכלו לקנות אג"ח, אלא לאחר נימוקים, ומסמכי חוות דעת שיסבירו מדוע הם רוצים להשקיע באיגרות. דבר זה ישפיע בשני אופנים: ראשית, אין להוציא מכלל אפשרות שתהיה ירידה במחזורים של האג"ח. ככל הנראה, זה יאט את קצב המעבר של הגופים בין אג"ח אחת לאחרת. שנית, הנכסים שייהנו הכי הרבה מהתהליך הזה הם הנכסים האיכותיים - אלו שמגיעים מלכתחילה עם נתוני פתיחה טובים ודירוג גבוה, כי אז כמובן שיהיה יותר קל להסביר השקעה באיגרות כאלו".

כגן מוסיף כי "החוזים בארה"ב ירדו כחצי אחוז בעת תחילת המסחר בארץ, ולכן נרשמה פתיחת מסחר שלילית אצלנו. הירידה אינה מרגשת, כי היא בהתאם למגמת עליות חזקות בספטמבר שהיה אחד החודשים הטובים ביותר בשוק המניות, ויכול להיות שחלק מהירידות הן מימושי רווחים. מעבר לכך המשקיעים ממתינים לראות מה יקרה בארה"ב, ובמיוחד פרסומי הדו"חות שצפויים להתחיל בסוף השבוע".

מניות האנרגיה בלטו היום במחזורי מסחר גבוהים. ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים התייחס בראיון ל-TheMarker למניית גבעות: "בשלב זה המשקיעים מצפים ליותר עובדות ומציאות, ולפחות הערכות. זו מניה שהמשקיעים בה צריכים הרבה סבלנות ואורך רוח. במידה שהם מאמינים בחלום הזה הוא עשוי להתממש, אבל לאורך תקופה ארוכה. אין לשכוח כי מדובר במניה מאוד מסוכנת". מנית גבעות איבדה היום כ-8.3% מערכה, ובכך השלימה ירידה חודשית של כ-23%.

סמוך לשעת הסגירה באחד העם, התנהל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת עם שינויים של עד 0.2%. ביום חמישי תיפתח באופן רשמי עונת הדו"חות הרבעוניים בארה"ב, עם פרסום דו"חותיה של ענקית האלומיניום האמריקאית אלקואה ולאחריה, באותו היום, תפרסם פפסיקו. בהמשך לעונת הדיווחים הקודמת - אשר נרשמה מוצלחת כאשר רוב החברות היכו את התחזיות - האנליסטים אופטימיים גם הפעם.

המלצות השקעה בכי"ל, למרות סימני השאלה

שר האוצר יובל שטייניץ עשוי להקל על כיל בעניין התמלוגים ולהחמיר עמה באשר להטבות המס, כך העריכו אתמול מקורבים למגעים המתנהלים בין משרד האוצר לכיל. מקורב לשטייניץ אמר אתמול ל-TheMarker כי "המשרד אינו רוצה למוטט את כיל. צריך להתייחס לנושא התמלוגים בראייה כוללת. החברה עומדת לספוג פגיעה כואבת בחוק עידוד השקעות הון, לכן יש להביא זאת בחשבון בקבלת ההחלטה על גובה התמלוגים, ולדון באופן רטרואקטיבי בנושא שלא היתה לגביו הסכמה מלאה".

עם זאת האנליסטים מבנק ההשקעות הבריטי ברקליס קפיטל, חוזרים על המלצת הקנייה למניית כימיקלים לישראל ומותירים את מחיר היעד על 57 שקל. בברקליס מציינים כי יש פוטנציאל בהשקעה במניה למרות מסקנות דו"ח רשות המסים כי כיל צריכה לשלם למדינה תמלוגים.

האנליסט טל שיריזלי מבית השקעות פסגות ממשיך להמליץ לקנות מניית בז"ן, אך מעדכן את יעד המניה כלפי מטה מ-2.66 שקל ל-2.57 שקל ליחידה. שיריזלי מעריך כי המניה מתמחרת בחסר את הפוטנציאל הרב בגלום בהשקעות שנעשו באחרונה במתקני הזיקוק של החברה, את מיזוג כאו"ל, ואת המעבר לשימוש בגז טבעי כבר ב-2011 והפעלת הפחצן המימני בשנת 2012. מחיר היעד העדכני מבטא פוטנציאל של כ-27% מעל מחיר הפתיחה היום בבוקר.

אפריקה ישראל מגורים ואלעד ישראל מגורים מכרו 15 דירות באירוע מיוחד, למכירת דירות באחד מצמד הבניינים האחרונים, בשכונת לב הסביונים בפתח תקוה. במסגרת האירוע נמכרו 15 דירות מתוך 78 הדירות שבבניין, בהיקף מכירות של כ-24 מיליון שקל. מניית חברת האם, אפריקה, התממשה היום, כשאתמול זינקה בכ-14% לאחר שאנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסיים העלאה את המלצתו.

בסר אירופה נסחרה על רקע החלטתה של חברת מידרוג אתמול להוריד את דירוג איגרות החוב מסדרות ח' ו-ט' בשתי דרגות. הורדת הדירוג נגרמה בשל תלותה של החברה בשני נכסים מרכזיים בלבד, האמורים לייצר את תזרים מזומנים עד לסוף מועד הפירעון ב-2012.

מניית חברת ההחזקות "תשואה 10" זינקה ב-27%, לאחר שאתמול ניתרה בלא פחות מ-131% במחזורי מסחר גבוהים יחסית, מבלי שהחברה פירסמה אף הודעה. החברה נסחרת כעת לפי שווי של כ-5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully