וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן מפתיע: פועל להגבלת שכר הבכירים בחוק

צבי זרחיה

5.10.2010 / 7:59

שר המשפטים יעקב נאמן הורה לנציגי משרד המשפטים ורשות ניירות ערך לגבש הצעת חוק להגבלת שכר הבכירים בחברות ציבוריות. המשרד והרשות יגישו את הצעותיהן בעוד כשבוע

יו"ר ועדת השרים להגבלת שכר הבכירים, שר המשפטים יעקב נאמן הורה אתמול לנציגי משרד המשפטים ורשות ניירות ערך לגבש הצעת חוק להגבלת שכר הבכירים בחברות ציבוריות.

עד לאחרונה העריכו במשרדי הממשלה הכלכליים כי הוועדה שבראשות שר המשפטים לא תציע לחוקק חוק מיוחד בעניין שכר הבכירים, אלא תסתפק בהגשת המלצות להגבלת השכר ולהגברת הפיקוח עליו בלא צורך בחקיקה.

ההערכות הן שכעת סבור נאמן שרק באמצעות חקיקה ניתן יהיה להגביל את שכר הבכירים.

נציגי משרד המשפטים ורשות ניירות ערך התבקשו להגיש את הצעותיהם בעוד כשבוע, כדי שניתן יהיה להחיש את גיבוש המלצותיה של ועדת השרים להגבלת שכר הבכירים.

ההצעות שיוגשו לוועדה ייבחנו על ידי ועדת השרים וכן על ידי משרד האוצר, משרד ראש הממשלה ומשרד התמ"ת, ולבסוף יוחלט אילו מהן יאומצו בחקיקה ואילו בדרכים אחרות. לפי שעה לא ברור אילו סעיפים ייקבעו בחקיקה.

בכל מקרה, ועדת השרים לא תתמוך בהצעת החוק שהגישו הח"כים שלי יחימוביץ' (העבודה) וחיים כץ (הליכוד), שלפיה השכר המקסימלי של העובד הבכיר בחברה ציבורית יהיה עד פי 50 מהשכר הנמוך ביותר באותה חברה.

ועדת השרים אמורה לסיים את עבודתה בתוך כמה שבועות. לפני שלושה חודשים היא קיבלה ארכה להגשת הצעותיה עד סוף אוקטובר 2010.

לפני שבועיים הציע צוות בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, לנקוט שורה של צעדים להגברת הפיקוח על שכר הבכירים. עוד הוצע להטיל מס שולי בשיעור גבוה על בעלי השכר הגבוה בחברות ציבוריות. ההצעה להטיל מס גבוה על בעלי השכר הגבוה זוכה להתנגדותו של משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully