וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התמלוגים הגיע לוועדת הכלכלה

פנחס וולף

5.10.2010 / 11:50

בוקר סוער בכנסת: ועדת הכלכלה עורכת דיון מיוחד בסוגיית העלאת התמלוגים על אוצרות הטבע בישראל בנוכחות יוצאת דופן: בין הח”כים יושבים בוועדה מנכ”לי חברות הגז השונות ובעלי קבוצת דלק, יצחק תשובה

ועדת הכלכלה של הכנסת מתכנסת בשעה זו (שלישי) לדון על הסוגיות הנוגעות להעלאת התמלוגים על אוצרות הטבע בישראל בנוכחות יוצאת דופן של מנכ"לי חברות הגז השונות וכן הבעלים של קבוצת דלק, יצחק תשובה.

בכנסת צפו לפני פתיחת הוועדה כי הדיון יהיה סוער מאד עקב השיח הציבורי בנושא. במהלך הדיון השר יוסי פלד התייחס לפרסומים כי בכוונת אירן לחפש משאבי טבע בחופי לבנון וטען כי הוועדות השונות מאבדות זמן יקר, דבר שיכול להפוך את לבנון לספקית נפט גדולה.

"היום ישנן כבר חברות אנרגיה גדולות המנהלות מו"מ עם ממשלת לבנון, כי אף מדינה לא אוהבת שאין לה אלטרנטיבות", אמר השר פלד. "תחשבו איזה תזרים מזומנים יגיע למדינות הללו. אין לנו זמן לבזבז זמן על וועדות . נדמה לי שהמרחק בין הצדדים הניצים קצר, שאם ישבו לדבר אפשר יהיה למצוא את הפתרון".

בפתיחת הוועדה אמר יו"ר ח"כ אופיר אקוניס, כי "מה שעומד לנגד עיניי הוא טובתה של מדינת ישראל ולא ספינים מסוכנים והפרחת סיסמאות בלתי אחראיות כפי שעושים אנשים אחרים הממומנים על ידי גופים אחרים, חלקם עוינים את ישראל. הישיבה לא עוסקת רק במאבק על התמלוגים, אלא על דמותה של הכלכלה הישראלית – האם נדרדר שוב לכלכלה סובייטית החונקת את המשק או שנמשיך להיות כלכלה ישראלית חופשית".

"אני חושב שאסור לנו לתת לארגוני שמאל פונדמנטליסטיים לנהל את כלכלת ישראל", הוסיף אקוניס, והצית את האש בוועדה. ח"כ אורית זוארץ (קדימה) הגיבה לדברים ואמרה: "אתה עושה מה שבעלי ההון רוצים".

ח"כ אקוניס התייחס גם לקרן החדשה לישראל ומעורבותה בניסיון להשפיע על גובה התמלוגים. "אני מבקש להסיר את המסכות מעל השיח הצבוע. הקרן החדשה מזיקה לישראל גם ברמה הביטחונית וגם הכלכלית", אמר אקוניס והוסיף, "כולם יודעים מה מתרחש פה בחצי השנה האחרונה. תפסיקו להיות צבועים. תפסיקו ללכת עם הספינים של הקרן החדשה". אקוניס אף הודיע בוועדה כי מבקר המדינה אמר לו כי יבדוק את מעורבות רעייתו של יו"ר ועדת שישנסקי בקרן החדשה לישראל.

ח"כ כרמל שאמה הוסיף לדברים ואמר כי "כשמדברים על פופוליזם, הרבה יותר מפחיד אותי הטייקוניזם. מהם אני הרבה יותר אזהר. יש מי שמנסה לתאר אותנו ואת הרצון שלנו לגבות תמלוגי אמת כרפובליקת בננות, אני רואה את זה הפוך: היום אנחנו מתנהלים כרפובליקת בננות, כמו מדינות שמוכרות את נכסיהן כמו מכירת סוף עונה. נגמרו הימים שהיינו מבודדים, אנחנו משק פתוח. לגבי הקרן החדשה – אם ארגון מסוים, ולא משנה מה דעותיו בנושאים אחרים, חושב משהו אחר, צריך לאפשר לו להשמיע את עמדותיו, גם אם בנושאים אחרים צריך להילחם בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully