וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה לח"כים: מפלים את החברות הישראליות

5.10.2010 / 12:47

יצחק תשובה, המעורב במספר קידוחי גז בישראל, קיבל את זכות הדיבור בוועדת הכלכלה וטען כי החברות הישראליות סובלות מיחס מפלה לעומת הספקים המצרים. "אנחנו לא רוצים פריווילגיה, אנחנו רוצים שוויון"

בעלי קבוצת דלק, איש העסקים יצחק תשובה נכח ונאם בדיוני ועדת הכלכלה של הכנסת על גובה התמלוגים שייגבו במגזר. תשובה ניסה להסביר את דעותיו בנושא ולשכנע את הנוכחים כי יש להקל והיטיב עם החברות הישראליות בתחום. "מאז 52' קדחו 512 קידוחים עקרים, והמשמעות שכולם הפסידו את כספם ואף אחד לא חשב לסייע להם. למרות שהסיכויים היו נגדנו, החלטנו להמשיך ולקדוח. תמיד האמנו שניתן יהיה להגיע לעצמאות באנרגיה כחול לבן. למרות המחיר הפסד שנובל נאלצה לשאת בגלל החרם הערבי, היא החליטה להגיע לכאן וצריך לחבק אותה".

תשובה הוסיף ואמר כי "המעבר לצריכת גז טבעי כבר הגיעה למדינת ישראל. נכון להיום מחיר החשמל הוזל ב-16% בשנה האחרונה, הכנסות לקופת המדינה ממיסים, תמלוגים. חברת החשמל חסכה 30 מיליארד שקלים, וזאת רק ההתחלה, שיפור אדיר בזיהום הסביבתי ויצירת אלפי מקומות עבודה בעתיד הקרוב. בנקים זרים הזהירו כי בלי יציבות וכיבוד הסכמים הם לא יוכלו להשקיע בפרויקטים מסוג כזה".

בהמשך התייחס תשובה ליחס המפלה לדבריו, לו זוכות החברות הישראליות לעומת ספקי הגז המצריים. "אפשר לומר מה שרוצים אך לפרויקטים כאלה צריך סכומי עתק. מדינת ישראל מקבלת היום ממצרים את האספקה, וישראל העניקה פטור ל- 20 שנה לספקי נפט מצריים. האם יעלה על הדעת שבמקום לעודד תוצרת ישראלית מפלים חברה ישראלית?", שאל תשובה. "לא ניתן להתחרות עם האפליה שכזאת. צריך לתת תנאים שוויוניים לכל ספקי הגז. אנחנו לא רוצים פריווילגיה, אנחנו רוצים שוויון. מדינות מסוימות ניסו לשנות את מדיניות התמלוגים ופגעו בעצמן, כמו במצרים לפני שלוש שנים. היום בארצות הברית התמלוגים 12.5 אחוז במים בעומק כזה. כדי לספק את הגז אני מותח צינור מישראל לאירופה, זה צריך לעלות שישה מיליארד דולר. בארצות הברית כל התשתיות קיימות. אני צריך להגן על המתקנים שלי, שם אין להם בעיה של טרור. גורל מדינת ישראל חשוב לכולנו, מפני שאם לא נזדרז ולא נחשוב מהר ספק אחר יתפוס את השוק האירופאי", אמר.

תשובה סיכם את הדברים בהתייחסות להסכמים הקיימים כעת במגזר: "חשבו שהמדינה תכבד הסכמים. פגיעה בהסכמים קיימים תבריח מישראל משקיעים זרים. אני מבקש שהוועדה תמליץ להקים צוותי עבודה עם המשקיעים הזרים כדי שהמומנטום יימשך ולא ייעצר. אני מבטיח שאמשיך להשקיע במדינת ישראל, לשמור עליה ולהגן עליה למען הדורות הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully