וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני מאיים לפתוח בשביתה נוספת

חיים ביאור

5.10.2010 / 14:00

האשפה נערמת ויו"ר ההסתדרות כבר במאבק הציבורי הבא: אחרי שנים של שקט יחסי, עיני מאיים כי המבוי הסתום במו"מ על הסכמי השכר במגזר הציבורי עלול להוביל להשבתת המשק

יו"ר ההסתדרות עופר עיני מאיים לקיים שביתה במשק, בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן על הסכם השכר לעובדי המגזר הציבורי. מחרתיים תתכנס הוועדה לתיאום ולביצוע, הגוף המוסמך מטעם ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה. על פי חוק יישוב סכסוכי עבודה, תוכל ההסתדרות להורות לוועדים להתחיל בשביתה או בשיבושים אם יחלפו שבועיים למן ההכרזה על סכסוך עבודה בלא שתחול התקדמות במשא-ומתן בינה לבין האוצר.

השביתה, אם תפרוץ, תהיה הראשונה לאחר שנים אחדות בהן קיים במשק שקט תעשייתי כמעט בכל הגזרות, למעט שביתות נקודתיות. הודות לרגיעה ביחסי העבודה, ירדה ישראל מצמרת טבלת המדינות המפותחות שבהן פורצות שביתות. השביתה תגרום, בין היתר, לעצירת השירותים של משרדי הממשלה, שיתוק נמלי האוויר והים ולהפסקת שירות הרכבות.

במשא-ומתן שהתקיים אתמול בבית ההסתדרות בין צוות ההסתדרות בראשות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי עו"ד אבי ניסנקורן לבין נציגי האוצר בראשות הממונה על השכר והסכמי עבודה אילן לוין, התגלע פער בנוגע לתוספת השכר שיקבלו 800-700 אלף עובדי המגזר הציבורי. בעוד אנשי ההסתדרות ונציגי האיגודים המקצועיים דרשו תוספת שכר של 3.5% בשנה לכל אחת מהשנים 2009, 2010 ו-2011, הציעו נציגי האוצר תוספת שכר של 0.5% בלבד. בהסתדרות מנמקים את דרישתם לתוספת משמעותית בכך שהמשק הישראלי עבר את המשבר הכלכלי העולמי ללא זעזועים מיוחדים. מנגד, מחישובי האוצר עולה כי עלות התוספות שדורשת ההסתדרות מגיעה ל-24 מיליארד שקלים לשלוש שנים, "ודבר זה עלול לבוא על חשבון תקציבים המיועדים לחינוך, בטחון ורווחה לאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully