וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר שוב מתערב במטבע: רכש 150 מיליון דולר

ליאור זנו

5.10.2010 / 15:15

נגיד בנק ישראל ממשיך במסע רכישות מטבע הדולר בניסיון לעצור את נפילת שערו. פישר התערב שוב בשוק המט"ח ורכש 150 מיליון דולר. השער הגיב מיד ונחלש ב-0.2%

בנק ישראל התערב גם היום בשוק המט"ח ורכש כ-150 מיליון דולר. זאת לאחר שהגיע סמוך לרמה של 3.6124 שקלים. כעת מאבד המטבע האמריקאי 0.17% במסחר בין הבנקים ונסחר ברמה של 3.6173 שקלים. מדובר במגמת ההחלשות העולמית של הדולר, שהתחזקה בשבוע שעבר עם העלאת הריבית של בנק ישראל.

"אני מציע לכל אותם כלכלנים בכירים שהתבטאו לאחרונה בעיתונות על כך שמדיניות ההתערבות של בנק ישראל בשוק לא הועילה, לשמור על צניעות. הם לא מבינים לחלוטין על מה הם מדברים", אמר ד"ר אדם רויטר, יו"ר רויטר מידן בית השקעות ומנכ"ל חברת הייעוץ חיסונים פיננסים.

רויטר אמר כי "שמתי לב שמי שהתראיין לאחרונה נגד ההתערבות, מעולם לא קנה או מכר דולר בשוק המט"ח. אם בנק ישראל לא היה מתערב היינו עכשיו בדולר של 2.80 שקלים ואפילו פחות".

התבטאויותיו החריפות של רויטר מגיעות אחרי השבוע האחרון, בו תקפו כלכלנים רבים את מדיניות רכישת הדולרים שמפעיל נגיד בנק ישראל פרופסור סטנלי פישר. אחרי שהעלה בשבוע שעבר את ריבית בנק ישראל ל-2% ופתח עוד יותר את פער הריביות בין ישראל לארה"ב ואירופה, בכדי להלחם במחירי הדיור הנוסקים, משתמש פישר בכלי רכישת הדולרים שבידו בכדי לשמור על השקל מהתחזקות יתר.

בשבוע שעבר רכש בנק ישראל מאות מיליוני דולרים ואתמול רכש עשרות מיליוני דולרים נוספים סביב רמת ה-3.633 שקלים. לאחר ההתערבות, חזר הדולר להיחלש מול המטבע המקומי - הוא איבד 0.46% ושערו היציג נקבע על 3.628 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully