וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תו אמון: מחסני חשמל התעלמו מתלונות צרכנים

רינה רוזנברג

5.10.2010 / 15:45

לאחר שלוש וחצי שנים, נשלל תו אמון הציבור מרשת מחסני חשמל בגלל התעלמותה מתלונות הצרכנים. מנהלי העסק בחרו שלא להגיב לפניות הארגון ולא להגיע לשימועים אליהם הוזמנו

ארגון אמון הציבור שולל את תו האיכות שלו מרשת מחסני חשמל, לאחר שהיה ברשותה במשך שלוש וחצי השנים האחרונות. יו"ר המוסד העליון של ארגון אמון הציבור, השופטת בדימוס דליה דורנר, החליטה על שלילת התו לאור התעלמות הרשת מתלונות צרכנים שהתקבלו במוקד התלונות של ארגון אמון הציבור והפרת התחייבות הרשת להתנהלות צרכנית לפי כללי הארגון.

את התו קיבלה רשת מחסני חשמל בתחילת 2007 לאחר הליך בקרה ממושך שבמסגרתו התחייבה לכללי ארגון אמון הציבור, להתנהלות צרכנית הוגנת ולעמידה בדרישות החוק. במהלך תקופת ההתחייבות עבר העסק בקרה שוטפת שכללה בדיקת פרסומים, בקרת אתר האינטרנט ותלונות הצרכנים שהתקבלו במוקד ארגון אמון הציבור.

לעסק הוצאו מספר דו"חות בקרה כשלפי האחרון שבהם, נדרש העסק לשינויים ולתיקונים מהותיים בהתאם לליקויים שנמצאו בו, כפי שעלו מתלונות צרכנים. לטענת הארגון העסק לא הפנים את ממצאי דו"חות הביקורת שהוגשו לו ולא טרח לתקן את הליקויים הנדרשים ולשפר את התנהלותו מול ארגון אמון הציבור. כמו כן מתחילת הליך שלילת התו מן העסק, מנהליו בחרו שלא להגיב בשום צורה לפניות אמון הציבור ולא להגיע לשימועים אליהם הוזמנו.

תלונות הצרכנים שהובילו לשלילת התו, התייחסו לפגיעה בזכויותיהם במקרה של מוצרים חדשים המתגלים כפגומים, שירות לקוחות לקוי והתנערות מאחריות העסק תוך הפניית הצרכן ליבואן. מדו"ח הביקורת האחרון עולה שהרשת לא ענתה למרבית התלונות הצרכניות שהוגשו לה. בנוסף, במקרים בהם ענה העסק ללקוח היה זה מענה כללי ולקוני, ללא התייחסות פרטנית ממנה ניתן ללמוד על אופן הטיפול.

"רשת מחסני חשמל לא עמדה בסטנדרטים הנדרשים והפרה באופן תדיר את ההתחייבויות שונות שקיבלה על עצמה כלפי ארגון אמון הציבור ובהן התחייבויות לפי החוק", קובעת כבוד השופטת דורנר, יו"ר המוסד העליון של אמון הציבור בהחלטתה לשלילת התו. "בנסיבות אלה, לאחר שכאמור גם לא התייצבה לפני, אין מנוס אלא לאשר את הבקשה לשלילת תו אמון הציבור".

לדברי גלית אבישי, מנכ"ל אמון הציבור, "התעלמות חברה מתלונות צרכנים אינה מקובלת. תו אמון הציבור הינו התחייבות של עסק להגינות ובטחון צרכני - עסק המפר התחייבות בסיסית לא יהיה חלק מנבחרת העסקים בעלי תו אמון הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully