וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם נסגר בעליות - מרחק נקודה משיא חדש

יעל פטר וליאור זנו

5.10.2010 / 17:00

יום המסחר השלישי בשבוע בבורסת תל אביב נסגר בעליות המקרבות את מדד ת"א 25, שעלה ב1.1%, לשיא של כל הזמנים. ת,א 100 ניתר גם הוא ב-1.1% ומניות הנדל"ן זינקו ב-2%

יום המסחר השלישי בשבוע בתל אביב נסגר במגמה חיובית על רקע מגמה דומה שנרשמת בבורסות אירופה ובוול סטריט. מדד ת"א 25, שזינק ב-1.1% ונסגר ברמה של 1236.8 נקודות, רחוק כעת רק 0.1% מהשיא שקבע בחודש אפריל השנה. ת"א 100 ניתר אף הוא ב-1.1% ונסגר ב-1139 נקודות. מדד הבנקים עלה ב-0.6%, ומדד מניות הנדל"ן הוביל בזינוק מרשים של 2%.

סמוך לשעת סגירת המסחר בתל אביב נפתח המסחר בוול סטריט בעליות שערים חדות: דאו ג’ונס התחזק ב-1.1% ל-10,872 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.6% ל-2,382 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1.4% ל-1,153 נקודות.

בתחילת היום אמר שגיא ביגאס, ראש תחום מניות בתמיר פישמן, "השוק היום מתנהל במגמה חיובית, בהתאם למגמות בעולם. החוזים העתידיים בארה"ב מטפסים, שווקי אירופה עולים, והמשקיעים התבשרו הבוקר גם על בשורות מהמזרח- הריבית ביפן ירדה לרמה אפסית, ובאוסטרליה הריבית נשארה ללא שינוי".

"בארה"ב ירדו תשואות האג"ח על 10 שנים לרמה נמוכה של מתחת ל-2.5%, ולכן השוק הסולידי המקומי צפוי להגיב בחיוב. בימים אלו נסגר הרבעון ובשבוע הבא יתחילו דו"חות הרבעון השלישי של השנה. הדו"חות צפויים להראות על המשך מגמת שיפור ברווחיות בחברות בארה"ב. החברות מתחילות להתייעל למרות המצב הכלכלי שאינו אופטימלי מבחינת התעסוקה ונתוני מקרו נוספים בארה"ב", הוסיף ביגאס.

מניות מגזר חיפושי הגז והנפט נסחרות על רקע הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בהשתתפות הח"כים ומנכ"לי חברות הגז, וכן דיוני ועדת ששינסקי לבחינת המדיניות הפיסקלית בתחום אוצרות הטבע של ישראל ומודל מיסוי לענף. בין המניות שמעוררות עניין: דלק קידוחים, אבנר, ישראמקו, רציו, הזדמנות ישראלית, גבעות עולם ומודיעין.

ועוד באותו מגזר - מנצלות חלק מהחברות את העניין בגזרתן על מנת לבצע גיוסים. ישראמקו תגייס הון נוסף ממשקיעיה באמצעות הנפקת זכויות לבעלי יחידות השתתפות בהיקף של 240 מיליון שקל. דו"ח הצעת מדף צפוי להתפרסם בקרוב.

הראל מתרחבים

ביקושים של 80 מיליון שקל נרשמו בשלב הציבורי לגיוס האג"ח של אקויטל, כך נודע ל-TheMarker. בשלב זה ביקשה החברה לגייס 25 מיליון שקל, לאחר שגייסה 75 מיליון שקל בשלב המוסדי, ועל כן הריבית שתיקבע במכרז תהיה ככל הנראה נמוכה יותר מהריבית המקסימלית של 4% שהוצעה.

חברת הביטוח הראל, מרחיבה את פעילות הנדל"ן בארה"ב עם גאיה נדל"ן, הנמצאת בשליטת דני פישמן ואמיר ירושלמי. החברות חתמו על שתי עסקות בהיקף של 35.5 מיליון דולר (130 מיליון שקל). בתגובה נסחרת המניה היום במגמה חיובית. מניית החברה נסגרה בעליה של 1.9%.

ועוד במגזר הביטוח - חברת ג'ובילי גרופ, השייכת לתאגיד הביטוח הבריטי לוידס, נמצאת במגעים בלעדיים לרכישת השליטה בכלל ביטוח מידי קבוצת אי.די.בי. כלל ביטוח, אשר בבעלותה כבר ברודגייט, חברה בת של לוידס, נמצאת במגעים עם ג'ובילי מאז החודש שעבר. קבוצת כלל נמצאת על המדף כבר ארבעה חודשים. מניית כלל עלתה ב-1.6%, ואי.די.בי עלתה אף היא בשיעור של 1.9%.

נמצאה הסיבה לזינוקים החדים בתקופה האחרונה במניית אורעד חי השקעות. המניה שקפצה בשבוע החולף ב-130% במחזור חריג, הודיעה אתמול כי היא במגעים למכירת השליטה בחברה ל-TGE INVESTMENT שבשליטת אלעד שרון, בנו של תשובה. המנייה זינקה היום ב-33%, והשלימה בכך ניתור שבועי של כ-154.5%.

איש העסקים זקי רכיב, שאמור היה להעביר אתמול 10 מיליון דולר לקבוצת מעריב ובכך להשלים את רכישתם של 44% מהעיתון, ימונה היום ליו"ר מעריב למרות שטרם העביר מלוא הסכום והעביר על פי הערכות רק כ-3 מיליון דולר בלבד מתוך 10 מיליון שהיה אמור להעביר עד אתמול.

בלאומי מעוניינים לרכוש מידי מבטח שמיר את מלוא האחזקה שלה בחברה הייעודית (27%), כלומר 20.7% בתנובה, תמורת כ-435 מיליון דולר - מחיר המקנה לתנובה שווי של כ-2.1 מיליארד דולר. לאחר מכן לאומי מתכוון לרדת להחזקה של 20% בלבד - שיעור האחזקה המקסימלי שבנק ישראל מתיר לבנקים להחזיק בגוף ריאלי כלשהו. אלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו ממשיכה בהתרחבות. החברה מנהלת מגעים לרכישת חברת אייבורי מחשבים, שבבעלות שי חגי ואייל דרוקמן. אלקטרה היא חברה נכדה של קבוצת אלקו החזקות וחברת האם של אלקטרה מוצרי צריכה.

כלל ביטוח, הודיעה היום כי היא נמצאת במגעים לרכישת השליטה בחברת ג'ובילי, חברה לונדונית הפועלת במסגרת תאגיד הביטוח הבריטי לויד'ס.

עטיה גרופ הודיעה הבוקר על השלמת העסקה למכירת החברה לחברת אקזיט פיתוח ובינוי של כדורגלן העבר גילי לנדאו (20%) ואיל אנקורי (80%). המנייה זינקה ב-5.6% במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully