וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריסון סגרה עסקה: מכרה מניות הפועלים לסיטי

6.10.2010 / 8:30

סגרה עסקה: שרי אריסון מכרה מניות בנק הפועלים בהיקף של 650 מיליון שקל לבנק ההשקעות סיטי בהנחה של 2-2.5% ממחיר הסגירה. המניות יופצו למוסדיים מקומיים ומשקיעים באירופה כבר הבוקר

אשת העסקים שרי אירסון מכרה הלילה כ-2.5% ממניות בנק הפועלים בהיקף של 650 מיליון שקל לבנק ההשקעות סיטי.

סיטי יחל הבוקר ביחד עם בית ההשקעות IBI להפיץ את המניות למוסדיים מקומיים ומשקיעים באירופה. על פי הערכות, סיטי קנה את המניות בהנחה של 2-2.5% ממחיר סגירת המניה אתמול. במקור, תיכננה אריסון לבצע את המכירה דרך בנק ההשקעות UBS, אולם בסופו של דבר התבצעה המכירה דרך סיטי.

אמש, אריסון פנתה לבנק ההשקעות UBS לקבלת הצעת מחיר למניות, ו-UBS החל לעניין משקיעים זרים באפשרות לרכישתן בעסקות מחוץ לבורסה.

אריסון מחזיקה 25.7% ממניות הפועלים, את רובן באמצעות אריסון אחזקות ובאמצעות חברת מלח שבשליטתה. אריסון מציעה למכירה 2.5% ממניות בנק הפועלים, ולאחר ביצוע העסקה היא תיוותר עם אחזקה של 23.2% בבנק - כאשר לצורך השליטה בבנק היא זקוקה ל-20% מהמניות.

מנית הפועלים סיימה את יום המסחר שהיא נסחרת במחיר של 16.7 שקל. המניה עלתה ביותר מ-20% במהלך הרבעון השלישי של 2010, כאשר הבנק הציג תוצאות טובות ברבעון השני של 2010, עם רווח המשקף תשואה על ההון של 9.9%. בנק הפועלים נסחר היום על פי שווי של 22 מיליארד שקל, ומכפיל הון של 0.95.

אריסון עלתה לכותרות לפני כחודשיים לאחר שהתפרסם כי החלה במגעים עם משקיעים מוסדיים לשנות את תנאי האג"ח שהנפיקה אריסון אחזקות ולהפחית את הריבית. אחד המקורות שאמורים לשמש את אריסון אחזקות לפרעון האג"ח הם דיבדנדים שיחלק בנק הפועלים, אולם כעת הוא איננו מחלק דיבידנדים - הן בשל הגבלה של בנק ישראל, והן בשל התוצאות הגרועות שהציג בתקופת המשבר.

אריסון אחזקות ו-UBS סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully