וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנגוצקי ללנדאו: היעזרו בחברה בינ"ל במגד 5

ליאור זנו

6.10.2010 / 11:30

הגיאולוג יוסי לנגוצקי שלח מכתב לשר התשתיות עוזי לנדאו בו הוא מבקש ממשרד התשתיות להיעזר בחברה בינ"ל במבחני ההפקה של מאגר הנפט מגד 5. "לימוד הנושא על ידי חברה בינלאומית יסייע בקבלת חוות דעת מקצועית ואובייקטיבית"

"כמי שעוקב ובדאגה רבה אחר הנעשה בנושא מבחני ההפקה וכלכליות "מגד 5", ברצוני להציע לכם, כי בהעדר גוף מיומן, ממלכתי או פרטי בארץ לתחום הנידון, ראוי כי תסתייעו, ובהקדם האפשרי, במומחיותן של חברות בינלאומיות האמונות בתחום זה". כך כותב הגיאולוג יוסי לנגוצקי, במכתב שנשלח על ידו לשר התשתיות עוזי לנדאו וליו"ר רשות ניירות ערך זוהר גושן בעניין חיפושי הנפט של גבעות עולם והגיע לידי TheMarker.

"אני משוכנע כי לימוד הנושא על ידי חברה בינלאומית, שתבחר על ידכם, יסייע בידכם רבות בקבלת חוות דעת מקצועית ואובייקטיבית להמשך הטיפול בנושא. ויפה שעה אחת קודם".

את הדברים אומר לנגוצקי כשבועיים לאחר פרסום הדו"ח ההנדסי של גבעות עולם, שאמור היה לשפוך אור על כמויות הנפט שניתן להפיק מקידוח מגד 5 הנמצא בשדה מגד הסמוך לראש העין. את הדו"ח פירסמה גבעות עולם לאחר מספר ימים בהם ניהלה דין ודברים עם הרשות לניירות ערך באשר לנוסח ההודעה, ולבסוף פורסמה הודעה הכוללת בעיקר השערות נוספות ולא נתונים חד משמעיים.

בהודעה עצמה נכתב על ידי השותפות כי "לשותף הכללי אין את המומחיות הדרושה להעריך הסתברויות בדרכים המקובלות בתעשיית הנפט. השותף הכללי לא קיבל ואין בידו חוות דעת של מומחה". בימים הקרובים אמורה גבעות לפרסם את הדו"ח הכלכלי שיעיד על כדאיות ההפקה מהקידוח, ובנומבר תערוך מבחני הפקה לשני מקטעים נוספים, 7 ו-8 במגד 5".

לנגוצקי, אבי תגליות הגז הטבעי בים התיכון "תמר" ו"דלית", החל ביוזמת חקיקה על הדיווחים הנדרשים מכל חברת חיפושי נפט וכולל הגדרה ברורה של מה לדווח, מתי לדווח ואיך לדווח. בעבר אמר כי מה שעורר אותו לפעול לחקיקת החוק היו למשל ההודעות הלא ברורות שמפרסמת גבעות עולם למשקיעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully