וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטה הפתוחה לקראת שביתה

חיים ביאור

6.10.2010 / 15:00

מחלוקת בין הסתדרות העובדים לארגון כוח לעובדים על ייצוג המוסד האקדמי הגדול בישראל, הובילה את ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה - השלב האחרון לפני היציאה לשביתה

ההסתדרות עומדת להכריז על סכסוך עבודה שיאפשר לה, בתום שבועיים של "צינון", להשבית את האוניברסיטה הפתוחה, שהיא המוסד האקדמי הגדול בישראל. עילת השביתה היא הודעתה של הנהלת האוניברסיטה, בראשות הנשיאה פרופ' חגית מסר ירון, ולפיה מבדיקתה עולה כי ארגון כוח לעובדים הוא הארגון היציג במוסד ולא ההסתדרות.

הודעת הנהלת האוניברסיטה נחשבת לניצחון ראשון של ארגון כוח לעובדים, שהוקם ב-2007, על ההסתדרות, שטענה שהיא הארגון היציג של סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה. חברי סגל המינהל במוסד הצטרפו לפני כמה חודשים להסתדרות והם אינם חברים בכוח לעובדים. גורמים בהסתדרות אמרו היום שהם אינם מכירים בהודעת הנהלת האוניברסיטה הפתוחה ולפיה מספר גדול יותר של חברי סגל ההוראה הודיע על הצטרפותו לארגון כוח לעובדים מאשר להסתדרות ועל כן כוח לעובדים הוא הארגון היציג במוסד. בהסתדרות טוענים כי לא הנהלת האוניברסיטה הפתוחה היא המוסמכת לקבוע מיהו הארגון היציג של עובדי המוסד, אלא רק בית הדין הארצי לעבודה, אליו מתכוונת ההסתדרות לפנות בקרוב, במקביל להכרזה על סכסוך עבודה. ב

מכתב ששיגרה הבוקר עו"ד אפרת בירן, המייצגת את הנהלת האוניברסיטה, לעו"ד איתי סבירסקי מכוח לעובדים ולעו"ד שי תקן, יו"ר אגף ההתארגנות בהסתדרות, הודיעה ההנהלה על סיום הבדיקה של טפסי החברות שהגיש ארגון כוח לעובדים והרשימה השמית אותה הגישה ההסתדרות. לדבריה, התוצאות הן שכוח לעובדים מייצג מעל שליש מכלל הנחים ורכזי ההוראה במוסד ולו מספר חברים גדול מזה של ההסתדרות.

לפני ימים אחדים חתמו הנהלת האוניברסיטה הפתוחה וארגון כוח לעובדים על הסכם שכר קיבוצי בראשי תיבות למגדיל את השכר של המנחים ורכזי ההוראה ב-24% בממוצע ומעניק הטבות סוציאליות מלאות וכן מקשה על הליך הפיטורים במוסד. החתימה הסופית על ההסכם היתה מותנית בבדיקת היציגות של כל אחד משני ארגוני העובדים. עתה, משקבעה הנהלת המוסד כי כוח לעובדים הוא הארגון היציג, יחתמו הצדדים ככל הנראה בימים הקרובים על הסכם השכר הסופי. בהסתדרות טוענים כי ההסכם מיטיב אמנם עם חלק מחברי סגל ההוראה באוניברסיטה אך מרע את תנאי השכר של חברים אחרים בסגל זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully