וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד ת"א נסוג מהשיא: המסחר נסגר בירידות

ואדים סבידרסקי

6.10.2010 / 17:02

לאחר שנפרצה רמת השיא של כל הזמנים, שב המסחר באחד העם לירידות וננעל במגמה שלילית. ת"א 25 איבד 0.8% מערכו, ת"א 100 החסיר 0.7% ומניות הבנקים משילות 2.6%, בהובלת מניית הפועלים

המסחר באחד העם הסתיים במגמה שלילית לאחר שרוב היום התנהל ביציבות על רקע האופטימיות המתגברת בקרב המשקיעים בארה"ב אשר הזניקו אמש את וול סטריט. הבוקר חצה מדד ת"א 25 את רף ה-1,237.85 נקודות - ושבר את השיא שרשם באפריל 2010.

בשעות האחרונות של המסחר, נסוג מדד ת"א 25 מהשיא לאחר שהתקרב לרמתו מספר פעמים בתקופה האחרונה אך לא הצליח לחצותה. השיא אשר נרשם באפריל 2010, גבוה בנקודה אחת בלבד מהשיא הקודם אשר נרשם בספטמבר 2007 - בתקופה שלפני המשבר הפיננסי הכבד אשר פקד את השווקים.

מדד ת"א 25 איבד 0.8% ונסגר ברמה של 1,227 נקודות, ת"א 100 החסיר 0.7% לרמה של 1,131 נקודות, מדד מניות הבנקים יורד ב-2.6% בהובלת מניית בנק הפועלים ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-0.4%. מחזורי מסחר שנרשמו היו גבוהים מהרגיל והסתכמו בכ-2.24 מיליארד שקל.

סמוך לשעת הסגירה בתל אביב נרשמה מגמה מעורבת בוול סטריט עם נטייה לירידות שערים קלות.

בניגוד למשקיעים בבורסה, בקרן המטבע הבינלאומית (IMF) פסימיים יותר. הקרן פירסמה אמש דו"ח ובו נאמר כי המערכת הפיננסית הגלובלית היא "עקב אכילס" של התאוששות הכלכלה העולמית, ומאז חודש אפריל נרשמה נסיגה בהתקדמות לעבר יציבות פיננסית. הסיכונים ליציבות הפיננסית ממשיכים להיות גבוהים בשל שילוב של צמיחה גלובלית איטית, נטל חובות גדול של המדינות והמשך חולשת המגזר הבנקאי, נאמר בדו"ח.

המגמה החיובית שמסתמנת בבורסה בתקופה האחרונה משליכה על תיק הנכסים של הציבור, שגדל בחודש אוגוסט בכ-1% לעומת יולי והסתכם ב-2.3934 טריליון שקל. בחודש יולי שמר התיק על יציבות לעומת היקפו ביוני. עיקר השינוי נבע מאפיק מנייתי, כאשר הציבור הגדיל את החזקותיו במניות ישראליות בכ-3% לסך של 439.2 מיליארד שקל.

הפועלים נופלת

על רקע השיא היום בבורסה, נרשמה היום נכון לסגירה פעילות ערה של משקיעים בתעודת הסל תכלית שורט ת"א 25. מחזורי המסחר הסתכמו ב-26 מיליון שקל - פי 6 יותר מהממוצע בחודש האחרון, שעומד על כ-3-4 מיליון שקל. מספר העסקאות עד עתה מסתכם בכ-155 עסקאות.

מניית בנק הפועלים איבדה גובה במחזור גבוה של כ-350 מיליון שקל לאחר שנודע כי אשת העסקים שרי אירסון מכרה הלילה כ-2.5% מהמניות בהיקף של 650 מיליון שקל לבנק ההשקעות סיטי. סיטי החל הבוקר ביחד עם בית ההשקעות IBI להפיץ את המניות למוסדיים מקומיים ומשקיעים באירופה. על פי הערכות, סיטי קנה את המניות בהנחה של 2%-2.5% ממחיר סגירת המניה אתמול. במקור, תיכננה אריסון לבצע את המכירה דרך בנק ההשקעות UBS, אולם בסופו של דבר התבצעה המכירה דרך סיטי.

מניות האנרגיה ממשיכות לרכז עניין גם היום בהמשך לדיונים על התמלוגים אשר נערכו אתמול. על רקע מחלוקת הסוערת בין חברות חיפושי גז לממשלה, מנכ"ל נובל אנרג'י צ'ארלס דווידסון, סקר את פעילויות החברה בכנס האנרגיה של חברת ג'ונסון אנד וויס ואמר כי בעוד כשבוע מתכננות השותפות בלוייתן - נובל אנרג’י (40%), דלק קידוחים (22.5%), אבנר (22.5%) ורציו (15%) להחל בקידוח האקספלורציה במבנה - שיסיר את אי הוודאות באשר לשאלה האם קיים גז טבעי בשטח הימי המדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully