וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר ממשיך: מהבוקר רכש 650 מיליון דולר

7.10.2010 / 14:45

המאבק של נגיד בנק ישראל בנפילת הדולר נמשכת: לאחר רכישה של כחצי מיליארד דולר בשעות הבוקר, מוסיף הבנק ורוכש בצהריים 150 מיליון דולר נוספים בניסיון לייצב את המטבע סביב רמת ה-3.6 שקלים

בנק ישראל רכש בצהריים עוד 150 מיליון דולר והשלים קנייה של 650 מיליון דולר מאז שעות הבוקר. המסחר במט"ח נפתח הבוקר עם המשך ירידה של הדולר. המטבע האמריקאי איבד כ-1% לרמה של 3.5690 שקלים על רקע רכישות מסיביות של גופים זרים וספקולנטים, זאת לאחר שאתמול רשם ירידה של למעלה מ-1%. בעולם מתקרב הדולר לרמה של 1.40 מול היורו. גם מול הדולר האוסטרלי נחלש המטבע האמריקאי, כשהוא נסחר ברמה של 0.99 דולר אמריקאי לדולר אוסטרלי אחד.

בעקבות התערבות בנק ישראל, התמתנה הירידה של המטבע האמריקאי עד לרמה של 3.6 שקלים. סוחרים בשוק המט"ח ציטטו את המסחר כ"מלחמה" בין המשקיעים הזרים לבנק ישראל. בשעה זו, נסחר המטבע ברמה של 3.58 שקלים.

ההתערבויות עשויות להיות חרב פיפיות שתוביל לעלייה באינפלציה

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו מסר כי "כפי שהערכנו, בנק ישראל נכנס לשוק בהתערבות מהותית בשער של 3.58 שקלים לדולר. חלק מהכלכלנים הבכירים המקורבים לבנק ישראל תומכים בהעלאה משמעותית של יתרות המט"ח של ישראל ל-100 מיליארד דולר לעומת 65 מיליארד דולר שמחזיק הבנק המרכזי כיום. עם זאת, חשוב לזכור שפישר מנסה לשמור על איזון עדין שקשה לשמור עליו. היציבות בשערי המט"ח שנובעת מהתערבויות מאסיביות, עלולה להיות חרב פיפיות משום שהיא מזרימה שקלים לשוק, עשויה לגרום לעליה באינפלציה שתגרום לצורך בהעלאת ריבית נוספת שתגדיל את פער הריביות של השקל מול המטבעות הזרים בעולם שבהם הריבית אמורה להישאר יציבה".

"כולם מוכרים את הדולר" אמר גורם בשוק המט"ח. "כעת הוא מתייצב על רמה של 3.593 שקלים, אך לא בגלל פעולותיו של בנק ישראל אלא בשל כוחות השוק".

אורן אלדד, מנכ"ל כלל פורקס, מסביר כי ההשפעה העיקרית על הדולר היא לא ביחסי הדולר-שקל, אלא בהיחלשותו העולמית. "הנגיד מנסה לעשות הנשמה מלאכותית לדולר, אך הכלים המועטים שנמצאים ברשות בנק ישראל כבר לא עובדים. הדולר נחלש מול רוב מטבעות העולם. ניתן לראות שמחירי הזהב מרקיעים שחקים - זו אינדיקציה נוספת לכך שמשקיעים בכל העולם נפטרים מהדולרים ומחליפים אותם בזהב, שנחשב בטוח יותר".

"בנק ישראל היה אגרסיבי היום", אמר סוחר בבנק דיסקונט. "עם זאת, למהלך של פישר לא היתה השפעה משמעותית", הוסיף הסוחר. לדבריו, בנקים זרים ממשיכים למכור דולרים.

עדכון ראשון - 09:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully