וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב: המטבע שאי אפשר להדפיס

חגי עמית

7.10.2010 / 11:01

האירועים בזירת המט"ח העולמית ובראשם היחלשות הדולר מובילים למאבקים בין המדינות השונות והאזרח הקטן נשאר מבולבל? לחגי עמית תשובה אחת ברורה - המנצח הגדול מהמאבקים בשווקי המט"ח הוא הזהב

אונקיית זהב היתה שווה אתמול 1,350 דולר. העלייה במתכת היקרה התרחשה במועד שבו מדד ת"א 25 (מעו"ף) שבר את השיא. אחרי עלייה של 5% בחודש האחרון, המטבע הוותיק בעולם - הזהב - נגע בשיא. בחמש השנים האחרונות הניב הזהב למי שהשקיע בו תשואה של 80% והשאיר מאחוריו בתקופה זו את הבורסה. חוגגי הגאות צריכים להיות מוטרדים ממחיר הזהב. הזהב זוכה לביקושים בעיקר בגלל האירועים בזירת המט"ח העולמית, בראשם היחלשות הדולר, שנסוג לשפל של 15 שנה מול הין ונחלש לרמתו הנמוכה ביותר זה 8 חודשים מול היורו.

מלחמת המטבעות העולמית ניטשת על בסיס האינטרס של מרבית הממשלות של המדינות הגדולות בעולם לשמור את המטבע שלהן חלש מול הדולר. העימות הזה הוא בעל פוטנציאל להתפתחות בזירת המטבעות, שבה מטבעות אינם נסחרים לפי שוויים הכלכלי. עוד יותר ממיתון בעולם מסוכנת לכלכלה העולמית מניעת מיתון כזה באמצעים מלאכותיים.

הרצון להחזיק את ערך המטבעות נמוך עשוי לגרום לממשלות להדפיס כסף ולייצר אינפלציה שמאיימת על המשקיעים ודוחפת אותם לזהב. המודל הסיני שבו הממשלה מחזיקה את המטבע שלה על ערך מלאכותי מייצר כבר בימים אלו כשל שוק שאיש לא יודע מה היקפו. הכשל הזה המביא לכך שהסחורות המיוצרות אינן נמכרות לפי ערכן הכלכלי. היקפו של הכשל יתברר רק ביום שבו הקיבוע הזה יוסר והמטבע הסיני יצטרך להתמודד בעולם לפי ערכו האמיתי.

ברגע שממשלות עוסקות בספקולציה של מטבעות, הבסיס הזה הופך ללא ודאי והמשקיעים נדחפים לזהב - המטבע היחיד שלא ניתן להדפיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully