וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים מנסה לסייע ליצואנים וליבואנים

אורה קורן

7.10.2010 / 14:30

צניחת הדולר מול השקל והשחיקה ברווחיות היצואנים הובילו את רשות המסים להשיק תוכנית לסיוע בתהליכי הסחר. חברות ייהנו מהקלות משמעותיות ביניהן קיצור ההליכים הבירוקרטים

על רקע ירידת שער הדולר מול השקל והשחיקה ברווחיות היצואנים, השיק מינהל המכס ברשות המסים תכנית הקלות ליצואנים ויבואנים (a.e.o - authorized economic operator), שנועדה לסייע בתהליכי סחר חוץ.

לפי התוכנית, חברות המעוניינות להצטרף, יעברו בדיקות שנתיות ביטחוניות ומכסיות ובסיומן ייהנו מהקלות משמעותיות ביותר בתהליכי סחר, בישראל. ההקלות יחולו גם על סחר בחו"ל לאחר שהמכס יחתום על הסכמי הכרה הדדית, אשר ייחתמו עם המדינות האחרות. ההקלות יכללו קיצור הליכים בירוקרטים ובכלל זה שחרור ממכס עוד לפני שהטובין הגיעו לארץ. כמו כן, יחסכו משתתפי התכנית תהליכי בידוק בטחוני ארוכים. הליכי הבידוק הבטחוני יכולים להגיע לאלפי שקלים למשלוח, והליכי שחרור ממכס יכולים להימשך שבוע-שבועיים.

ההקלות ישפרו את כושר התחרות של החברות הישראליות מול מתחרות בינלאומיות. התוכנית נבדקה עם תשע חברות ישראליות גדולות, שנבחרו כתוצאה משיתוף פעולה קודם עם המכס, בהן טבע, כיל, ישקר, נטפים, סימנס, אפלייד מטריאלס וסולקון.

ראש מינהל המכס, דורון ארבלי אמר, כי השקת תכנית a.e.o מציבה את ישראל בשורה אחת עם המדינות והכלכלות החזקות בעולם, בהן פועלת התוכנית, דוגמת ארה"ב, קנדה, סין, יפן, קוריאה, סינגפור, האיחוד האירופי, שוויץ ונורבגיה.

לדבריו, התכנית באה לענות, מחד, על דרישות הביטחון הגוברות בעולם, ומאידך על הצורך להסיר חסמים בשרשרת הסחר ולאפשר זרימה מהירה ויעילה של סחורות. לפיכך, מדינות המעוניינות להעניק ליצואנים וליבואנים שלהן יתרון יחסי, צריכות להיערך ולהפעיל את התוכנית. הוא הוסיף כי בכוונת מינהל המכס להרחיב את הנמנים על התכנית בהתאם לדרישת היבואנים והיצואנים. לדבריו, לצורך הפעלת התוכנית, מקצה מינהל המכס משאבים ומקים יחידה מיוחדת, שמטרתה לבדוק את החברות בתוכנית ולקבוע את רמת ההקלות שייהנו מהן במסגרת תהליכי השחרור, הבידוק הביטחוני והמכסי וכן בסיוע בכניסה מהירה לשווקים בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully