וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: מכירות הדירות החדשות עלו ב-38%

רנית נחום הלוי

7.10.2010 / 16:00

היקף המכירות של דירות חדשות עלה בחודש אוגוסט ב-38% לעומת החודש שקדם לו. גם רמות הביקושים לדירות עלו. כשבדרום הארץ נרשמה עלייה בביקוש של כ-44%. במרכז עלה הביקוש בכ-5% בלבד

היקף המכירות לדירות חדשות זינק בחודש אוגוסט ב-38% - לעומת החודש שעבר. מדובר בשיעור מכירות גבוה שטרם נרשם כבר למעלה משנה, למעט חודש מאי השנה, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים היום.

גם רמות הביקושים עלו החודש והכמות המבוקשת לדירות חדשות עמדה על 3,310 יחידות - עלייה בשיעור של 13% לעומת יולי, אז הכמות המבוקשת עמדה על 2,920 דירות בלבד. גם כאן מדובר בעלייה משמעותית, הגבוהה ביותר שנרשמה מאז תחילת השנה.

רמת הביקושים הגבוהה ביותר נרשמה לאזור דרום הארץ ומתחילת השנה נרשמה עלייה בשיעור של 44.1%. מחוז חיפה רשם עליות בביקושים בשיעור של 18.2% ובמרכז נרשמו עליות ביקושים בשיעור של 4.7% בלבד. מחוז ירושלים סובל מירידה משמעותית בביקושים בשיעור של 27.3% מתחילת השנה. גם אזור יהודה ושומרון רשם ירידה משמעותית בשיעור של כ-70% ברמות הביקושים מתחילת השנה.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה עוד כי מאז חודש ינואר עד היום נרשמה עלייה בשיעור של 1% בכמות המבוקשת לדירות חדשות, בהשוואה לרמת הכמות המבוקשת בתקופה המקבילה בשנה שעברה. במקביל לעלייה בביקושים ולמרות הניסונות של מינהל מקרקעי ישראל להציף את השוק, מספק הדירות החדשות למכירה ביוזמה פרטית הולך ופוחת ובסוף אוגוסט 2010 הגיע ל-9730 דירות - ירידה בשיעור של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 8,960 דירות חדשות מתוכן נמצאות בבניה פעילה ו-410 דירות בנייתן הסתיימה והן טרם נמכרו. מתוך סך הדירות החדשות שנותרו למכירה ביזמה פרטית, כ-39% מהן מוצעות למכירה במחוז מרכז וכ-24% במחוז תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully