וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נסגר בירידות

ליאור זנו

7.10.2010 / 16:56

יום המסחר האחרון בשבוע באחד העם נסגר בירידות שערים שהתחזקו בחצי השעה האחרונה למסחר. ת"א 25 ירד ב-0.9%, ת"א 100 נחלש ב-1.1% ומניות הבנקים השילו 1.7% מערכן

יומו האחרון של שבוע המסחר בתל אביב, שנפתח ביציבות על רקע קרבתם של המדדים המובילים לשיא, נחתם בירידות שערים שהתחזקו בחצי השעה האחרונה של המסחר בהובלת מניות הבנקים. מדד ת"א 25 איבד 0.9% מערכו ונחתם ברמה של 1,216.4 נקודות, ת"א 100 ירד ב-1.1% ל-1,118.2 נקודות. מדד הבנקים ירד ב-1.7% ומניות הנדל"ן נחלשו ב-1.3%.

מחזורי המסחר היו גבוהים והסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל. בסיכום שבועי, נחלש מדד ת"א 25 ב-0.8% ומדד ת"א 100 ירד ב-0.9%.

סמוך לשעה זו מורים החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט על פתיחה יציבה.

בזירת המקרו האמריקאית, החברות בארה"ב קיצצו 39 אלף משרות בחודש ספטמבר - הקיצוץ החד מאז ינואר, לאחר קיצוץ של 10 אלף עובדים בחודש אוגוסט, כך עולה מדו"ח של חברת כוח האדם ADP, המתפרסם יומיים לפני דו"ח התעסוקה האמריקאי. הערכות האנליסטים היו כי התעסוקה בארה"ב תגדל ב-20 אלף משרות בחודש ספטמבר.

אובדן המשרות עלול להוביל לירידה בצריכה הפרטית - החלק הגדול ביותר בתמ"ג האמריקאי - ולעיכוב בהתאוששות הכלכלית. משרד התעסוקה האמריקאי יפרסם ביום שישי את דו"ח התעסוקה שלו. לפי ההערכות, שיעור האבטלה בארה"ב עלה לרמה של 9.7% בספטמבר לעומת 9.6% באוגוסט.

"הפוטנציאל של השוק לכבוש את השיא ולהגיע בשלב ראשון ל-1,300 נקודות הוא רב משום שרמת המחירים עדיין סבירה והעלאת ריבית הדרגתית כאן בישראל לא תפגע בו", אמר אתמול צבי סטפק, יו"ר בית ההשקעות מיטב. "ברור שאחרי עליות כאלה ייתכן מימוש רווחים, אבל המגמה הבסיסית היא כלפי מעלה, ולכן לא כדאי להיכנס ולצאת וחוזר חלילה אלא פשוט לשבת בשוק".

לדברי סטפק, האויב העיקרי של שוק המניות הוא נתוני המשק האמריקאי והוא ממליץ לרכוש הגנות בנכסים רחוקים מהמדד. בין המניות המומלצות בשוק הישראלי מנה סטפק את בזק, החברה לישראל, מזרחי-טפחות וקסטרו. למשקיעים אגרסיביים ממליץ סטפק, בין השאר, על איתוראן, גילת, ישראמקו וכלל ביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully