וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים בסלולר: פלאפון תפטר 50 עובדים

אמיתי זיו

8.10.2010 / 8:45

פלאפון הודיעה על קיצוצים של עשרות עובדים על מנתו לשמור על רווחיותה ולפי הערכות, היא רק החלוצה מבין חברות הסלולר. העובדים יפוטרו מהמטה ומזרוע השירות החל מעוד שבועיים

פלאפון תבצע קיצוץ גדול בכוח האדם שלה. החברה תפטר 50 עובדים, ובאמצעות עצירת גיוסים תצמצם עוד 100 תקנים בחברה. בסך הכל יקטן כוח האדם של החברה ב-150 עובדים.

המהלך של פלאפון יתחיל בעוד כשבועיים, אז יוזמנו המפוטרים לשימוע לפני פיטורים. הנהלת פלאפון מתכננת לסיים את המהלך עד סוף 2010. הקטנת התקנים תבוצע הן בזרוע השירות של פלאפון, שבה מועסקים כ-3,500 עובדים, והן במטה החברה, שבו מועסקים עוד כ-900 עובדים.

ההערכה בענף היא שפלאפון היא החלוצה מבין שלוש חברות הסלולר הגדולות, ומהלכים דומים של צמצום עלויות צפויים גם בחברות המתחרות. בקרב החברות יש רצון עז לשמור על שורת הרווח גם לאור איומי הרגולציה - הפחתת דמי הקישוריות וכניסת מפעילים חדשים לענף. חברות הסלולר העריכו את הפגיעה של הירידה בדמי הקישוריות ב-300 מיליון שקל בשנה, בעיקר מהסטת שיחות לטלפון הקווי, וזה עוד לפני כניסת מפעילים חדשים לענף.

פרטנר, תחת המנכ"ל החדש יעקב גלברד, שכרה באחרונה את חברת סקר כדי שזו תבחן את מבנה ההוצאות של החברה ותמליץ על דרכים לקצץ בהוצאות. מהלכים נוספים שייתכנו בחברות הם קיצוצי שכר רוחביים, שכמותם נעשו בתקופת המשבר הכלכלי של 2009. נכון לעכשיו, בפלאפון אין כוונה לעשות מהלך כזה. פלאפון כפתה על עובדי המטה שלה חופשה מרוכזת באוגוסט האחרון. מהחברה נמסר אז: "פלאפון נערכת לפגיעה הכלכלית הצפויה עקב ההורדה החדה בדמי הקישוריות, ובין היתר נוקטת כמה צעדים להקטנת עלויות תפעוליות מבלי לפגוע בשירות ללקוח". על המהלך הנוכחי הגיבה פלאפון: "החברה אינה נוהגת לדון בעניינים פנימיים על גבי דפי העיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully