וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק במגמה שלילית: לקוחות עוברים למתחרות

אמיתי זיו

8.10.2010 / 9:10

כבר לא מונופול? נתח השוק של בזק במגזר הפרטי ירד ל-73% והחברה מאבדת כ-10,000 לקוחות מדי חודש. בעקבות היחלשותה של בזק, נבחנות הקלות בפיקוח התעריפים עליה

בזק ממשיכה לאבד נתחי שוק בפעילות הטלפוניה, הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי. נתוני משרד התקשורת הנכונים ליוני מצביעים על כך שבמגזר הפרטי ירדה בזק לנתח שוק של 73% ובמגזר העסקי ירדה החברה ל-82%.

כמונופול בתחום התקשורת הקווית, נמצאת בזק, בראשות המנכ"ל אבי גבאי תחת פיקוח תעריפים של משרד התקשורת; וכן תחת רגולציה של הפרדה מבנית מהחברות הבנות, נאסר עליה לשווק חבילות תעריפים מוזלות עם החברות הבנות ועוד. כחלק מהפיקוח, נקבע שבזק תקבל הקלות רגולטוריות במקביל לירידה בנתחי השוק שלה. מסיבה זו, מבצע משרד התקשורת בקרה על נתחי השוק של החברה ומפרסם את הממצאים מעת לעת. לבזק היה ביוני נתח שוק במגזר הפרטי של 72.9%, לעומת 73.4% במאי. קצב איבוד הלקוחות של החברה במגזר זה הוא כ-0.5% בחודש - כ-10,000 לקוחות. בזק מאבדת קווים במגזר זה ל-HOT, סמייל, פרטנר ונטוויז'ן, וכן קיימת תופעה של אנשים המוותרים לחלוטין על טלפון קווי.

במגזר העסקי יש לבזק נוכחות גדולה יותר, והחברה ירדה לנתח שוק של 82% ביוני, לעומת 82.2% במאי. החברה מאבדת כ-0.2% מלקוחותיה במגזר זה מדי רבעון, ויש חודשים שבהם היא אף צוברת לקוחות. במגזר העסקי החברה מאבדת קווים בעיקר לטובת סלקום ופרטנר, ובמידה פחותה לשאר שחקניות המפ"א (מפעיל פנים-ארצי). גם לבזק בינלאומי יש פעילות טלפוניה קווית, בעיקר למגזר הפרטי, אך קוויה נספרים כחלק מקווי בזק.

הפיקוח על תעריפי בזק נמצא כיום בדיונים של ועדת תעריפים שמינה שר התקשורת, משה כחלון. בראש הוועדה עומד רו"ח אמיר חייק, והיא בוחנת מיסוד של שוק סיטוני בתקשורת הקווית בישראל.

משמעות המהלך היא שבזק ו-HOT יחויבו למכור קווים לא רק ללקוחות פרטיים, אלא גם לספקיות תקשורת כמו חברות האינטרנט, שימכרו ללקוחות פרטיים חבילה שלמה ומוזלת של שירותי תקשורת. במקביל, בוחנת ועדת חייק הקלה בפיקוח התעריפים על בזק או ביטולו לחלוטין, בשל ירידת כוחה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully