וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החקלאות פותח במלחמה במחירי העגבניות

עמירם כהן

8.10.2010 / 12:45

מחירי העגבניות, שנעו סביב 13-16 שקל לקילו השבוע, הובילו את שר החקלאות להתערב: אושר יבוא דחוף של 2,000 טון עגבניות והסרת המכס. לדברי השר, אם המהלך לא יספיק צפוים צעדים נוספים

שר החקלאות שלום שמחון הורה לראשי משרדו לטפל בשיתוף ראשות המסים בהסרת המכס על יבוא עגבניות ולאשר ליבואנים לייבא לאלתר 2,000 טונות. על יבוא עגבניות מוטל מכס בסך שקל לקילו.

עוד אמר השר שמחון, כי אם בצעד הזה לא יהיה די להוריד את מחירי העגבניות בשוק המקומי למחירים סבירים, יינקטו צעדים נוספים. אחד הצעדים הללו יהיה מתן סיוע נרחב למגדלי ירקות, שיסבו את שטחי הירקות שלהם לגידול עגבניות כדי להגדיל את האספקה לשווקים.

במהלך השבוע החולף נמכרו עגבניות רגילות ועגבניות צ'רי ברשתות השיווק ואצל הירקנים בערים הגדולות במרכז הארץ ב-13-16 שקל לקילו. בפריפריה המחירים היו נמוכים יותר, אך לא באופן משמעותי. בשל הקיץ החם במיוחד ששרר השנה הגיע החום בבתי הרשת ובחממות לגידול עגבניות ל-50 מעלות צלזיוס והעגבניות "נשרפו" מהחום. כמו כן נטען על ידי מגדלי העגבניות כי החורף שחלף, שהיה חם מהממוצע, גרם לפריחה מוקדמת של העגבניות שנשרה לאחר מכן ולא ייצרה פרי.

מרשת טבע קסטל העוסקת בשיווק אורגני נמסר כי מחירי העגבניות ברשת נמוכים בשקל אחד ממחירי העגבניות הלא אורגניות ברשתות השיווק הרגילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully