וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני התאוששות? הדולר שב להתחזק

ואדים סבידרסקי

8.10.2010 / 14:01

צלילת הדולר בימים האחרונים נרגעת והמטבע שב להתחזק היום לאחר שהראה יציבות במסחר הבוקר. במקביל, הוסיף בנק ישראל ורכש בין 50 ל-100 מיליון דולר, על מנת לשמר את ההתייצבות. הכלכלנים מעריכים: המטבע האמריקאי ימשיך לרדת

לאחר תקופת היחלשות ממושכת, הדולר שב להתחזק היום לאחר שבמהלך הבוקר המסחר בזירת המט"ח התנהל ביציבות. בנק ישראל רכש במהלך המסחר בין 50 ל-100 מיליון דולר. המטבע האמריקאי עלה ב-0.3% ושערו היציג נקבע ברמה של 3.601 שקלים. מול היורו התחזק המטבע המקומי ב-0.31% ונסגר ברמה של 5.0 שקלים. בעולם מתחזק המטבע האמריקאי מול היורו ב-0.3% ונסחר כעת ברמה של 1.388 דולר.

כלכלני בנק לאומי מעריכים כי הדולר ימשיך בתקופה הקרובה להתנהג מול השקל בדומה למגמת המסחר בעולם. בעולם, צפוי הדולר להמשיך ולהיחלש בטווח הקצר בעקבות הצפיות לצעדי הרחבה מוניטרית במשק האמריקאי. במידה ועונת הדו"חות לרבעון השלישי במשק האמריקאי שתפתח בסוף השבוע הנוכחי תפתיע לטובה, בדומה למגמה שחלה בעונות הקודמות, יתמוך הדבר בעלייה בתיאבון לסיכון, מה שעשוי גם כן לתרום לחולשת המטבע האמריקאי.

בבנק הפועלים מציינים כי השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם. כמו כן, יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישות נוספות של דולרים על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות על ידי בנק ישראל, אם כי בקצב מתון, ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully