וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש המט"ח של פישר מדבר

איתן אבריאל

9.10.2010 / 20:01

אחראי המט"ח בבנק ישראל, בארי טאף, מסביר המניעים מאחורי התערבותו האגרסיבית של הנגיד פישר בשער הדולר ומשיב לביקורת האוצר. "רכישות הדולרים מנעו פגיעה קשה בכלכלה"

"רכישות הדולרים שבנק ישראל מבצע מזה שנתיים וחצי מנעו פגיעה קשה הרבה יותר בשער השקל ובמשק כולו. הציבור צריך להבין שבנק ישראל פועל למתן את ההשפעות השליליות של התחזקות שער החליפין, אבל אינו חושב שאפשר לשנות את המגמות בעולם", כך אמר בסוף השבוע ל-TheMarker בארי טאף, ראש חטיבת השווקים בבנק ישראל ומי שאחראי על פעילות הבנק המרכזי בשוק המט"ח. טאף, יחד עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ושר האוצר יובל שטייניץ, נמצא כעת בוושינגטון לרגל הכנס השנתי של קרן המטבע הבינלאומית.

טאף הסביר את המניעים שמאחורי ההתערבות הכמעט יומית במסחר במט"ח: "אני מבין שבישראל התפרסמו ידיעות לפיהן המדיניות של בנק ישראל בשוק המט"ח אינה נכונה, ולכן אני מבקש להבהיר: בנק ישראל משתמש בכל הכלים שעומדים לרשותו - ריבית, שער חליפין וכלים נוספים - כדי להשיג את המטרות של יציבות וצמיחה".

לדברי טאף, לא ניתן לקבוע עד מתי תימשך ההתערבות: "הבנק המרכזי אינו יכול לסמן קו בחול ולקבע את שער החליפין היכן שנראה לו. זו לא בעיה רק שלנו: כל קובעי המדיניות הכלכלית בעולם מתמודדים היום עם בעיות קשות בשוק המטעות. 'מלחמת המטבעות' - זה הנושא המרכזי שבו עוסקים עכשיו בכינוס בוושינגטון. זה הפיל שבחדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully