וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר לא תומך בתעשיינים מול הדולר

אורה קורן, צבי זרחיה ועירית רוזנבלום

10.10.2010 / 9:45

שר התמ"ת מגיב לתעשיינים הדורשים להפחית התשלומים למדינה לאור החלשות הדולר: "המצב לא מצדיק את התערבותי". לדברי התעשיינים, החלשות נוספת במטבע עלולה להביא לפיטורי עשרות אלפי עובדים

שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, סבור כי למרות שער הדולר הנמוך לא נוצר מצב שמחייב אותו לצדד בדרישות התעשיינים להפחתת תשלומים למדינה בשנה הקרובה. "זה מטריד אותי מאוד, אבל לא הגענו לאותו קו סיכון שמחייב כניסה מאסיבית שלי לטפל בנושא, הנמצא באחריות הנגיד", אמר בן אליעזר ל-themarker.

התעשיינים טוענים כי אם הדולר יישאר בשנה הבאה בשער של 3.5-3.6 שקלים ואם המיתון העולמי יתחדש, יהיו פיטורים המוניים של עובדים בתעשייה בהיקף של יותר מ-22 אלף העובדים שפוטרו במשבר 2008-2009. התעשיינים מבקשים מהממשלה להטיל מס על תנועות הון לטווח קצר ולהקל עליהם בהוצאות אחרות כמו ארנונה, חשמל ומים.

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, פנה אל שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, בבקשה לפעול בדחיפות לקיומו של דיון ברמה של קבינט כלכלי, בשיתוף עם בנק ישראל, לגיבוש צעדים להתמודדות עם השחיקה הניכרת בשער החליפין דולר-שקל.

גונן כתב: "ב-2010 נמשכה התחזקות השקל לעומת הדולר ובימים אלו מגיע שערו לכ-3.6 שקלים, שחיקה נוספת לעומת הממוצע של 2009 בשיעור של 8% ושחיקה מצטברת לעומת 2005 של כ-20%. שחיקת שער הדולר עם שינוי בתמהיל התיירות (יותר תיירים מקרב מבקרי קרובים וידידים ופחות פלחי תיירות קלאסיים) גרמו לכך שכלל ההכנסות מהתיירות הנכנסת ירדו בעשור האחרון בכ-30%". ממשרד התיירות נמסר: אם המגמה תימשך יכנס המנכ"ל, נועז בר ניר, את ראשי תעשיית התיירות לדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully