וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה בוחנת הקמת מפעל בגליל

10.10.2010 / 8:34

החברה בוחנת הקמת מפעל בפארק צבאים בגליל בהשקעה מוערכת של 300 מיליון שקלים, ויעסיק 400 עובדים לפחות. ההנהלה מבררת מהן ההטבות שתקבל להקמת המפעל

החברה המרכזית ליצור משקאות קלים (קוקה קולה ישראל) בוחנת הקמת מפעל עוגן באזור התעשייה פארק צבאים בגליל בהשקעה של מאות מליוני שקלים, כך נודע ל-TheMarker.

הנהלת החברה נמצאת במגעים עם בכירים במשרד התמ"ת לבירור ההטבות שתקבל אם תקים את המפעל. לפי הנוהל במשרד, מפעל עוגן מזכה את בעליו במענק של 20% מההשקעה. אם הפעילות מועתקת מהמרכז לפריפריה, המשרד מעניק סכום נוסף של עד 15 מליון שקל מעלויות המעבר.

השקעה של מפעל עוגן נחשבת מחוללת שינוי אזורי ואמורה להתבצע במקום שבו אין כיום מפעלי תעשייה אחרים. ההשקעה צריכה להיות בהיקף מינימלי של 300 מיליון שקל ולספק תעסוקה ל-400 עובדים לפחות.

פעילות הייצור והמטה המרכזי של קוקה קולה ישראל, שהוקמה ב-1968, ממוקמים בבני ברק. לחברה, המעסיקה 2,600 עובדים, יש שישה מרכזי הפצה ומרכז שירות ארצי.

שני פרויקטים שזכו למעמד של מפעל עוגן ב-2009 הם העתקת מחלבות טרה לנגב והפעלת מכרות תמנע על ידי חברת אהמסה. משרד התמ"ת הודיע כי בכוונתו להקים שני מפעלי עוגן גם לצפון. ככל הידוע, מנהל המשרד מגעים עם עוד שתי חברות גדולות להעתקת פעילותן לצפון.

לפני כשבע שנים בחנה קוקה קולה ישראל, בבעלות מוזי ורטהיים, הצעה להעתקת פעילות יצור המשקאות הקלים מבני ברק לאשקלון בהשקעה של 110 מליון דולר, תוך העסקת 650 עובדים מקומיים. תוכנית המעבר לא יצאה לפועל, לאחר שהתפתח דיון ציבורי נוקב בדבר גובה ההטבות שהחברה תקבל, שהחל ב-100 מיליון שקל וירד ל-65 מיליון שקל.

הדיון גלש לעימות תקשורתי חריף בין שר התמ"ת באותה תקופה אהוד אולמרט, שלחץ להגדלת ההטבות, ליועץ המשפטי לממשלה אלי רובינשטיין, שהסתייג. ראש אגף תקציבים דאז, אורי יוגב, הוביל את התנגדות משרד האוצר למענק, בטענה שאין מדובר בתוספת של מאות עובדים, מכיוון שקיים חשש לפיטורי מאות עובדי קבלנות משנה של החברה.

מקוקה קולה ישראל נמסר כי הנושא אינו עומד על הפרק וכי לא התקבלה הצעה ממשרד התמ"ת בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully