וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרח: הקידוח בים המלח - 588 חביות נפט ביום

ואדים סבידרסקי

10.10.2010 / 11:45

יש נפט בים המלח: שותפות הקידוחים זרח הודיעה למשקיעים כי הבדיקות החדשות בבאר שליד ים המלח, מלמדות על תפוקה של מאות חביות ביום ביחס של 65% נפט ו-35% מים

שותפות הקידוחים זרח הודיעה היום למשקיעים כי ערכה מספר בדיקות הפקה בקידוח הנפט אמונה 1 ליד ים המלח עם ההתקן החדש שהורכב בראש הבאר, אשר נבדלו זו מזו במידת הפתיחה של ראש הבאר. על פי ההודעה, בפתיחה מקסימלית של ההתקן, הבאר מפיקה (בשפיעה עצמית - ללא צורך בחרגול) בקצב של כ-588 חביות נוזל ביממה ביחס של 65% נפט ו-35% מים.

עם זאת, בפתיחה האופטימלית כפי שהעלו תוצאות בדיקות ההפקה, אשר ערכה 6 שעות רצופות, מפיקה הבאר (בשפיעה עצמית - ללא צורך בחרגול), בקצב איטי יותר של כ-303 חביות נוזל ביממה אך ביחס משתפר של 75% נפט ו-25% מים.

למרות שבדיווח מדובר בתוצאות איכות טובות יותר כאשר על פי הדיווח הקודם, יחס הנוזל המופק מאמונה 1 עמד על 45% ו-55%. בשוק אופטימיים פחות בנוגע לכלכליות ההפקה. אחד הפעילי השוק ציין בתגובה: "המספרים לא מדהימים בלשון המועטה. מדובר בבאר מסחרית אך המספרים לא משמעותיים במיוחד. לא מדובר פה על סעודיה".

החברה הבהירה כי לאור הירידה בשיעור המים בנוזל שהופק בסיוע ההתקן החדש שהורכב בראש הבאר, בכוונת השותפות לבחון דרכים נוספות להפחתה נוספת של שיעור המים בנוזל המופק או לחילופין להתחיל בהפקה מיידית ואגירת הנוזל במיכל ייעודי גדול לצורך הפרדת המים מהנוזל.

בזכות התקן חדש

התקן חדש הורכב בקידוח אמונה שברישיון זרח במהלך חודש ספטמבר האחרון. ההתקן אמור לסייע בהפקת נוזל שבו יחס הנפט לעומת המים גבוה יותר.

בשבוע שעבר, הודיעה זרח כי מנהלת מגעים עם בתי הזיקוק לישראל (בז"ן) לגבי אפשרות מכירת הנפט שהיא מעוניינת להפיק מקידוח צוק תמרור 3 ואמונה 1. שני הקידוחים נמצאים באיזור ים המלח ממזרח לערד. עוד צויין בעבר כי שני הקידוחים האלו יחד, יכולים להפיק כ-330 חביות ביום.

רישיון זרח שבאיזור ים המלח ממזרח לערד, מוחזק על ידי השותפות זרח (50%), דלק קידוחים (25%) ואבנר (25%). במארס 2010 סיימו השותפות את מבחני ההפקה בקידוח צוק תמרור 4 והודיעו כי קצב ההפקה נמוך ומגיע ל-50 חביות ביום. יחד עם ההודעה שאיכזבה את המשקיעים, הודיעו השותפות כי יקימו מתקן קליטה וניפוק בעלות של 600 אלף דולר-1.1 מיליון דולר, שאמור לקלוט את הנפט מארבעת הקידוחים באיזור - "צוק תמרור 4", "צוק תמרור 3", "חלמיש" ו"אמונה 1".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully