וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של 95 שנה: מניית IBM בשמיים

סוכנויות הידיעות

10.10.2010 / 12:40

ענקית הטכנולוגיה IBM חוגגת בשוק ההון: מניית החברה הגיעה לשיא היסטורי מאז הונפקה ב-1915. השבחים מסביב מופנים למנכ"ל סם פלמיסנו ולאסטרטגיה שנקט שהקפיצה את הרווחים

מניית ענקית הטכנולוגיה IBM עלתה לרמה הגבוהה ביותר מאז יצאה להנפקה בבורסה בשנת 1915. הצלחתה בבורסה היא סימן לתמיכת המשקיעים במנכ"ל סם פלמיסנו, שהאסטרטגיה שלו בנתה מחדש את החברה בת 99 השנים - כך דיווחה בלומברג.

המניה שברה את שיאה הקודם שנרשם ביולי 1999 והגיע ל-138.72 דולר ביום שישי לאחר הסגירה. פלמיסנו התמקד בשירותים ותוכנה והפך את החברה, שהיתה ידועה במחשבים המרכזיים והאישיים שלה, לספקית שירותי המחשוב הגדולה בעולם.

מאז התמנה למנכ"ל החברה במרץ 2002, מנית ibm עלתה בשליש, לאחר שהחברה נפרדה מחטיבות החומרה שלה, כולל עסקי ה-pc שנמכרו ללנובו הסינית ב-2005. במאי אמר פלמיסנו, כי ibm צופה כי תכפיל את הרווח התפעולי שלה ל-20 דולר למניה עד 2015. המשקיעים מצפים גם לגידול בהשקעות בטכנולוגיית מידע בעולם, שלא נפגעו במשבר האחרון בצורה קשה כפי שחששו רבים.

עוקף את גרסטנר?

ibm סייעה להתחזקות המניה ברכישות חוזרות (רכישת המניות על ידי החברה מידי הציבור). מאז 2002 החברה הוציאה יותר מ-68 מיליארד דולר על רכישות חוזרות, סכום השקול ל-39% משווי השוק הנוכחי שלה. 18 מתוך 26 אנליסטים המסקרים את ibm מעניקים לה המלצת "קנייה".

ibm נוסדה ב-1911 בתור קופמיוטר טבולייטינג ריקורדינג (ctr). החברה מכרה כרטיסי ניקוב אך גם סכיני גבינה. ב-1914 הצטרף לחברה תומס ווטסון, שהתמנה לנשיא תוך שנה ומיקד אותה בפיתוח וייצור של מכונות חישוב. ב-1924, לאחר הרחבת עסקיה בעולם, הוא שינה את שמה לאינטרנשונל ביזנס משינס - ibm. אחד המנכ"לים הידועים ביותר שלה היה לו גרסטנר, שב-1993 החל במהלך הבראה נרחב שהעביר את החברה מהפסדים והקפיץ את שווי מנייתה פי 9 באמצעות קיצוצים חדים ושיווק שירותי תוכנה ושירותי מחשוב לצד החומרה.

התמקדותו של פלמיסנו בעסקי השירותים והתוכנה סייע להגדיל את הרווחיות הגולמית של ibm ב-8.5% בתקופת כהונתו. הוא הוציא גם 20 מיליארד דולר על יותר מ-100 רכישות. במאי אמר כי החברה תוציא עוד 20 מיליארד דולר ברכישות עד 2015. החברה משקיעה בתחום התוכנות האנליטיות, שמסייעות בחיזוי מגמות, ובמחשוב ענן, שבו כוח המחשוב והמידע יושבים בשרתים משותפים עם גישה מרחוק. כמו כן מפתחת החברה שירותי ניטור לכבישים מהירים, רשתות חשמל ותשתיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully