וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד וינרוט: "שכר טרחה מופחת אינו שוחד"

עמית בן ארויה

10.10.2010 / 13:15

עו"ד יעקב וינרוט המואשם בשוחד העיד ואמר כי לדעתו הנחות בשכר הטרחה אינן יוצאות דופן. "אני לא מוציא קבלה על 250 שקל. יש לי חובה לעובדי ציבור - הם יכולים להרוויח הרבה בשוק הפרטי"

"אני לא מוציא קבלה על 250 שקל. בייחוד שמדובר בסניגורים בכירים זה לא מקובל. אנו יכולים להרשות לעצמנו בעניין פעוט לא לקחת כסף. אצלי אף אחד מהלקוחות לא מכר את הבית" - כך אמר הבוקר עו"ד יעקב וינרוט במשרד השוחד בו הוא מואשם.

וינרוט ניסה להסביר שהטיפול בשכר טירחה מופחת ולעתים בחינם של פקיד השומה שוקי ויטה אינו יוצא דופן ולבטח אינו בגדר של מתן שוחד. "אנו מטפלים בשכירים באופן מידתי. בתוך השכירים יש סוג מסוים שמבחינתי יש לי כלפיהם חובה - עובדי ציבור. הם היו יכולים להרוויח הרבה כסף בשוק הפרטי והם משרתים אותנו". בעדותו סיפר בהרחבה כיצד הוא נוטל סכומי עתק מאנשי עסקים כמיכאל צ'רנוי וארקדי גאידמק ושכר טרחה נמוך משכירים.

לפי כתב האישום, וינרוט וויטה ניהלו יחסי תן וקח מסוף שנות ה-90. וינרוט טיפל בבעיה משפטית של ויטה, שהיקשתה על קידומו במס הכנסה תמורת שכר טרחה מופחת שהסתכם בכ-20 אלף שקל, ואילו ויטה טיפל בלקוחות של וינרוט, בבני משפחתו ובחברות שבבעלותו. לפי האישום, ב-2003 אישר ויטה הסכמי מס חריגים ללקוחות של פרקליט הצמרת - מיכאל צ'רנוי, גאידמק והיהלומן דן גרטלר.

בעבור הסכמי מס אלה, קיבל וינרוט יותר מ-30 מיליון שקל. לווינרוט מייחסת הפרקליטות עבירות שוחד והלבנת הון ואילו רו"ח שוקי ויטה מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. מאז האישום, הוא מושעה בעבודתו ברשות המסים.

תעריפון שכר הטרחה

רק לאחר שעה שבה גולל וינרוט את תולדות חייו, עבר בא כוחו שניהל את החקירה הראשית, עו"ד פרופ' דוד ליבאי, לענייני המשפט. "אני לא חושב שמישהו במשרדים הגדולים לוקחים שכר טרחה על מכתב או על בקשת חנינה. מימי לא לקחתי כסף על מכתב. אמרתי למשטרה תקחו את כל תיקי הלקוחות. יש היום מחשב. אף אחד לא עשה את זה".

לדברי וינרוט, "אין תעריפון לשכר טרחה למעט משרדים מסחריים שעובדים על בסיס של שעות. שכר טירחה משקלל כל כך הרבה אלמנטים: היכולות של הלקוח, היקף התיק, האם האיש הוא קשה. אין דרך לקביעת שכר טרחה מראש". כדי להדגים שהטיפול בוויטה לא היה יוצא דופן, פירט וינרוט תיקים רבים שבהם לא נטל כסף עבור הטיפול. השופט הוציא צו איסור פרסום אודות תיקים אלה בשל חיסיון עורך דין-לקוח.

וינרוט מיוצג על ידי ליבאי, נוית נגב, נבות תל-צור, איריס ניב-סבאג, דפנה ליבאי, ירון קוסטליץ, גרשון גונטובניק ואריאל כפרי. ויטה מיוצג על ידי עו"ד אלון רון. פרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת על ידי עורכי הדין שרון כהנא, יפעת שטיין ורותם שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully