וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: מספר העסקות בנדל"ן ירד ב-25%

ואדים סבידרסקי

10.10.2010 / 14:55

משרד האוצר פרסם את את סקירת ההתפתחויות הכלכליות במשק באוגוסט 2010. לפי המשרד, מהנתונים עולה כי בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה, ממשיכה הירידה החדה בתחום

אגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר פירסם היום את הסקירה המציגה את ההתפתחויות הכלכליות במשק במהלך חודש אוגוסט שנת 2010 המכונה "דו"ח אורות אדומים", וציין כי במהלך אותה התקופה התפרסמו נתונים מאקרו כלכליים מעורבים.

מלקט האינדיקטורים המקרו-כלכליים עולה כי בתחום הפעילות הריאלית, בחודש אוגוסט, נרשם שיפור המתבטא בעלייה של מדד פדיון ענפי המסחר והשירותים, של מדד הייצור התעשייתי ושל מדד המכירות ברשתות השיווק, וזאת לאחר ירידה ביולי בכל אותם המדדים. צמיחת התוצר עודכנה במקצת כלפי מטה בעוד שהצריכה הפרטית עודכנה כלפי מעלה.

מדד מנהלי הרכש שב להצביע על צפי להתרחבות בפעילות התעשייתית ומדד אמון הצרכנים השתפר אף הוא. יציבות המחירים בחודש אוגוסט נשמרה, כאשר האינפלציה הצפויה ב-12 החודשים הקרובים מצויה מתחת לגבול העליון של יעד האינפלציה, מציינים באוצר.

גם האינדיקטורים בשוק העבודה מצביעים על שיפור והמשך צמצום בשיעור האבטלה. עם זאת, בחודש אוגוסט חלה עלייה במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה. שיעור האבטלה במשק עמד ברבעון השני על 6.2%.

אינדיקטורים מעורבים

כמו כן, בשוק הנדל"ן פורסמו בחודש האחרון אינדיקטורים מעורבים, כאשר מחד חלה ירידה של כ-5% בהיקף העסקות כאשר בהשוואה לאוגוסט 2009 מדובר בירידה חדה בשיעור של 25%. בשלושת חודשי הקיץ היה מספר העסקות נמוך בשיעור של כ-17% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בדירות יד שנייה נבלמה הירידה החדה במכירות שנרשמה ביולי (בהשוואה ליוני) אולם בדירות חדשות נמשכה הירידה (ירידה של 34% לעומת אותו חודש אשתקד). מאידך, חלה ירידה במספר חודשי העבודה הדרושים לקניית דירה.

עוד עולה מנתוני האוצר, בפעילות סחר החוץ נרשמה הרעה במהלך אוגוסט כאשר חלה ירידה משמעותית ביצוא, בכל רמות הטכנולוגיה, ובייבוא, בעיקר חומרי גלם ומוצרי צריכה, הסחורות ובתיירות הנכנסת. שער החליפין הריאלי האפקטיבי של השקל רשם תיסוף בחודש אוגוסט מאחר ומושפע מעודף במאזן הסחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully