וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילה בפריפריה זולה בהרבה מדירה קטנה במרכז

10.10.2010 / 16:50

העלות של וילה חדשה בשכונות ההרחבה בישובים בנגב או בגליל נמוכה משמעותית מעלות דירה קטנה במרכז הארץ, כך עולה מנתוני תנועת אור להתיישבות בנגב ובגליל. בית בקיבוץ אלומות לדוגמה, יעלה בדומה לדירת 4 חדרים במודיעין

מה אתם מעדיפים דירה בת 4-3 חדרים או בית עם גינה? נתונים שמפרסמת היום תנועת אור להתיישבות בנגב ובגליל מצביעים על כך שהעלות של וילה חדשה בשכונות ההרחבה בישובים בנגב או גליל נמוכה משמעותית מעלות דירה קטנה במרכז הארץ.

כך, לדוגמא, מחירה של דירת 3 חדרים בשכונת בבלי בתל אביב עמד בחודש ספטמבר על כ-1.7 מיליון שקל, דירת 4 חדרים בגבעתיים - כ-1.5 מיליון שקל ודירת 4 חדרים בכפר סבא - בכ-1.4 מיליון שקל. בירושלים, מחירה של דירת 3 חדרים בשכונת רחביה הגיע לכ-1.5 מיליון שקל, ואילו דירת 4 חדרים בשכונת רסקו עלתה כ-1.8 מיליון שקל. במודיעין, נמכרה דירת 3 חדרים ב-1.075 מיליון שקל ועלות דירת 4 חדרים היתה כ-1.3 מיליון שקל.

בבאר שבע או בחיפה, לעומת זאת, ניתן למצוא דירות בחצי המחיר: בחיפה, דירת 3 חדרים בשכונת נווה שאנן עלתה כ-620 אלף שקל בחודש ספטמבר. בבאר שבע, מחירה של דירת 3 חדרים בשכונת נווה זאב עמד על כ-540 אלף שקל בלבד.

בישובי הנגב היוקרתיים, בהם מיתר ולהבים, נעים מחירי בתים יד שנייה בטווח של 1.9-1.65 מיליון שקל, אך בהרחבות של היישובים נמכרים מגרשים בשטח של כחצי דונם במחיר של כמיליון שקל.

בצפון הנגב, בית חדש בהרחבה של קיבוץ כפר עזה יעלה החל מ-750 אלף שקל, ובקיבוץ ברור חיל - החל ממיליון שקל. בקיבוץ טללים, מחירו של בית חדש בהרחבה מתחיל ב-890 אלף שקל. בספיר, מחיר ממוצע של בית בשכונת ההרחבה הירוקה, בשטח של 120 מ"ר, יעמוד על כ-700 אלף שקל.

בגליל, מוצעים כיום בתים חדשים בהרחבות במחירים דומים, כולל מגרש בן חצי דונם ועלויות פיתוח: במושב כחל, מחירו של בית חדש בהרחבה ינוע בין 900 אלף שקל ל-1.2 מיליון שקל, בישוב מסד, בית חדש בשטח של 170 מ"ר בנוי יעלה 1.1 מיליון שקל, ובכפר הנשיא - החל מ-780 אלף שקל לבית בן 4 חדרים ועד כמיליון שקל לבית בן 6 חדרים. בקיבוץ אלומות יעלה בית חדש בהרחבה בין 900 אלף שקל ל-1.3 מיליון שקל.

בתנועת אור מסבירים כי מחירם הנמוך יחסית של בתים בהרחבות בנגב ובגליל נובע מעלותם הנמוכה של מגרשים באזורי עדיפות לאומית, המסובסדים חלקית על ידי המדינה, ומהטבות על דמי הפיתוח של הקרקע. בחלק מהישובים בחבל אשכול שבנגב המערבי, למשל, המגרשים נמסרים תמורת דמי הפיתוח בלבד, הנעים בין 120 ל-150 אלף שקל למגרש. בנוסף, בישובים מסוימים באזור - כדוגמת קיבוץ גבולות - יש הנחה על דמי הפיתוח בשיעור של עד 50%, המוזילה משמעותית את המחיר לפחות מ-100 אלף שקל למגרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully