וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נסגר בעליות שערים

ואדים סבידרסקי

10.10.2010 / 16:59

יום המסחר הראשון לשבוע בבורסת תל אביב נחתם במגמה חיובית על רקע האופטימיות בסוף השבוע בארה"ב. מדד ת"א 25 הוסיף 1.6% לערכו, ת"א 100 עלה ב-1.8%, מניות הבנקים עלו ב-1.9% ומניות הנדל"ן התחזקו ב-2.1%

המסחר בבורסת תל אביב נחתם היום בעליות שערים על רקע המגמה החיובית בארה"ב בסוף השבוע ולאחר שבשבוע האחרון נרשמה הפוגה במגמה חיובית השוררת באחד העם מזה מספר חודשים. מדד ת"א 25 הוסיף 1.6% לערכו ונסגר ברמה של 1,235 נקודות. מדד ת"א 100 עלה ב-1.8% ונסגר ב-1,138 נקודות. מדד מניות הבנקים מתחזק ב-1.9% ומדד מניות הנדל"ן עולה ב-2.1%. מחזורי המסחר חוזרים לרמתם הנורמלית ואף מעל הממוצע היומי המקובל. היום הסתכמו המחזורים בכ-1.5 מיליארד שקל, גבוה ממחזור אופייני בתחילת השבוע.

בבנק הפועלים ממשיכים להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק המניות המקומי וסבורים כי רמות השיא, אליהן חזרו מדדי המניות הכבדות לאחרונה, עשויות להיפרץ בטווח הקרוב. הערכה זו נתמכת בשלל הנתונים הכלכליים החיוביים, שפורסמו בשבועות האחרונים.

"שיאים מטבעם להישבר, ואנו מעריכים כי גם שיאו של מדד ת"א 25 צפוי להישבר בטווח הקצר, וזאת על סמך שילוב של גורמים חיוביים בכלכלה המקומית, אשר תומכים בשוק המניות גם בהשוואה לשווקים מקבילים בעולם", כך מציינים האנליסטים של הפועלים.

גם כלכלני לאומי מעריכים כי בטווח הקצר, הסנטימנט החיובי צפוי להימשך במידה שנתוני המקרו יצביעו על סביבה כלכלית סבירה. עם זאת, מציינים בבנק כי מבחינה טכנית קיימת השפעה פסיכולוגית ממתנת על המשקיעים, בשל הקושי של מדד ת"א 25 לפרוץ את שיא.

וול סטריט במגמה חיובית

המסחר בוול סטריט הסתיים בסוף השבוע בעליות שערים לאחר פתיחה מהוססת כתוצאה מנתוני תעסוקה גרועים מהצפוי. העליות חלו על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי ינקוט בצעדים נוספים לעידוד המשק האמריקאי. דאו ג'ונס התחזק ב-0.5% ל-11,007 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.8% ל-2,402 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.6% ל-1,165 נקודות. בסיכום שבועי עלו דאו ג'ונס ו-S&P 500 ב-1.7% ונאסד"ק הוסיף 1.3%.

ביום חמישי האחרון נפתחה רשמית עונת הדו"חות השלישית השנה בארה"ב עם פרסום דו"חות ענקית האלומיניום, אלקואה. מנייתה של החברה זינקה בכ-6% ביום שישי על רקע הדיווח אשר היכה את התחזיות האנליסטים גם בסעיף המכירות וגם בסעיף הרווח.

בזירת המקרו הישראלית, אגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר פירסם היום את הסקירה המציגה את ההתפתחויות הכלכליות במשק במהלך חודש אוגוסט שנת 2010 המכונה "דו"ח אורות אדומים", וציין כי במהלך אותה התקופה התפרסמו נתונים מקרו כלכליים מעורבים. מלקט האינדיקטורים המקרו כלכליים עולה כי בתחום הפעילות הריאלית, נרשם שיפור המתבטא בעלייה של מדד פדיון ענפי המסחר והשירותים, של מדד הייצור התעשייתי ושל מדד המכירות ברשתות השיווק, וזאת לאחר ירידה ביולי בכל אותם המדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully