וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לחוסר הבהירות של חברות הגז והנפט?

צבי זרחיה

10.10.2010 / 20:10

לפי הצעת חוק שהגיש ח"כ נחמן שי ושגובשה עם הגיאולוג יוסי לנגוצקי, יוכלו חברות חיפושי הגז והנפט לדווח רק על התקדמויות משמעותיות בפעילותן, כך שהמשקיעים לא יוטעו בנוגע למצבן. "יש לשים קץ לאנדרלמוסיה הבורסאית"

החברות העוסקות בחיפוש אחר מקורות אנרגיה יוכלו לדווח לתקשורת - ולציבור המשקיעים כמובן - רק על התקדמות משמעותית בתהליכי הקידוחים ובמציאת הנפט או הגז, כך עולה מהצעת חוק שהגיש ח"כ נחמן שי (קדימה), שגובשה יחד עם הגיאולוג יוסי לנגוצקי.

שי אמר כי "הצעת החוק תשים סוף לאנדרלמוסיה הבורסאית המלווה את תעשיית חיפושי הנפט והגז". על פי ההצעה, "כך ניתן יהיה למנוע מצב של דיווחים מוקדמים מדי, המביאים לדרישה מוגברת של המניה, וכתוצאה מכך להעלאה בלתי ריאלית במחירה. בסופו של דבר, כשהקידוחים מעלים חרס, כפי שקרה לא אחת, מחיר המניה צונח פתאומית והמשקיעים מפסידים כספים רבים".

הצעת החוק קובעת את רשימת השלבים, שאותם תהיה החברה רשאית לדווח לציבור. מדובר בשלבים קריטיים ובצמתים משמעותיים בהליך הקידוח וההפקה. כך ניתן יהיה למנוע את המצב שבו הציבור מיודע על שלבים שאינם מבטיחים הפקת נפט וגז בכמות מסחרית.

שי אמר כי "הצעת החוק נועדה להגן על המשקיע הבינוני והקטן, שאינו בקיא בתהליך הפקת נפט וגז. היא תמנע את ה'קפיצה' המלאכותית והבלתי הגיונית במחיר המניה ותביא לידיעת הציבור רק את השלבים שבאמת מבשרים על התקדמות משמעותית או עיכוב קריטי במיזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully