וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר - "הנגיד המצטיין של השנה"

ואדים סבידרסקי

10.10.2010 / 20:08

נגיד בנק ישראל זוכה לשבחים מכל עבר: לאחר ש"Emerging Markets" הכתיר אותו כנגיד של המזה"ת, בחר בו המגזין היוקרתי Euromoney כנגיד המצטיין לשנת 2010. "עמידתו בזמן המשבר מוכיחה שהוא ראוי לכבוד לו הוא זוכה בצמרת הקהילה הפיננסית"

נגיד בנק ישראל זוכה לפרס הוקרה שני ביממה אחת. המגזין Euromoney, בין המובילים בעולם בתחום הבנקאות והמימון, ציין היום (ראשון) את הצלחתו של הנגיד סטנלי פישר בהובלת כלכלת המדינה בתקופה שלאחר המשבר הפיננסי. בקבלת פנים שנערכה במלון ווילארד אינטרנשיונל בוושינגטון, העניק יו"ר המגזין, פדראיק וולון, את פרס נגיד הבנק המרכזי של השנה לשנת 2010 לפישר.

במגזין ציינו לשבח את יכולתו של הנגיד לאזן באופן אופטימלי בין מיתון האינפלציה והתמיכה בהתאוששות הכלכלית: "עמידותה של ישראל בזמן המשבר הפיננסי ובתקופה שאחריו מוכיחה שסטנלי פישר ראוי לכבוד לו הוא זוכה בצמרת הקהילה הפיננסית".

פישר זכה בפרס בעקבות דיון ממושך שהתקיים בוועדת העורכים של Euromoney בראשות העורך קלייב הורווד. במסגרת התהליך הוכנה רשימת מועמדים מצומצמת וחשאית של שרים ונגידים, אשר החלטותיהם השפיעו לטובה בצורה ישירה הן על הביצועים הכלכליים והפיננסיים של מדינותיהם והן על האופן בו אלו נתפסו במהלך 12 החודשים האחרונים. הובאו גם בחשבון דעותיהם של בנקאים ומשקיעים מובילים בעולם.

"ראה את הנולד"

"הצעד האמיץ שנקט בהעלאת הריבית בישראל בספטמבר 2009 - המדינה הראשונה בה הועלתה הריבית לאחר המשבר, הסתבר כצעד נבון שהצטיין בראיית הנולד. העלאות הריבית הבאות תוזמנו היטב, ואיפשרו לכלכלה לצמוח בשיעור נאה של 4.7% ברבעון השני של 2010 תוך שמירה על ריסון האינפלציה ברמה של 1.8%", מציינים במגזין.

כמו כן כותבים במגזין כי "המדיניות החדשנית שנקט פישר בהתערבות בשוק המט"ח, גם אם היתה שנויה במחלוקת באותו זמן, ביססה את יתרות המט"ח של ישראל ובו בזמן האיצה את היצוא שהינו חיוני להצלחת הכלכלה הישראלית. למרות הקשיים הפוליטיים והאזוריים בהם נתונה ישראל, המדיניות של פישר תרמה לקבלת ישראל לארגון ה-OECD במאי השנה".

ה-Euromoney מעניק את שני הפרסים, נגיד השנה ושר האוצר השנה, מזה שלושים שנה, והפעם קבלת הפנים התקיימה בזמן הכנס השנתי של הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית. פישר מצטרף לקבוצה מכובדת של זוכי פרס נגיד השנה של Euromoney, שכללה בשנים האחרונות את ז'אן קלוד-טרישה מהבנק המרכזי האירופי, אמריק מאירלס מברזיל וג'יזרמו אורטיז ממקסיקו. בפרס שר האוצר השנה זכה השר הרוסי, אלכסיי קודרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully