וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: אירוע פרטי בחוף לאומי - לא חוקי

שלומית צור

11.10.2010 / 9:33

הסוף לאירועים הפרטיים על שטחי ההציבור? בית המשפט הרשיע חמישה נאשמים שיצרו מתחם בגן הלאומי פלמחים, בו ניהלו עסק לאירועים פרטיים סגורים כמו חתונות. לטענת החמישה, האירועים תואמים את השימוש המוגדר במקום לבידור ומסעדות

שופטת בית משפט השלום ברחובות איריס לושי-עבודי הרשיעה אתמול חמישה נאשמים בעבירות על חוק התכנון והבנייה, בשל קיום אירועים פרטיים סגורים באזור המהווה חלק מהגן הלאומי חוף פלמחים.

מהכרעת הדין עולה כי חברת צוות 3 (העוסקת באבטחה וניקיון), שזכתה ב-2003 בזיכיון להפעלת החניון והמזנונים בחוף מטעם המועצה האזורית גן רווה, מסרה את הפעלת המזנונים לקבלן משנה מטעמה, חברת גם-ים ניהול חוף פלמחים. גם-ים לא הסתפקה בהפעלת המזנונים, והפכה את המתחם למוקד לקיום אירועים פרטיים סגורים כמו חתונות.

להפעלת האירועים במקום אמנם ניתן רישיון עסק מטעם המועצה האזורית, אך הנאשמים לא פנו לקבלת היתרי בניה ושימוש חורג מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הנאשמים טענו כי לא עשו כן מאחר שלא בנו דבר בחוף, והאירועים במקום תואמים את השימוש המוגדר במקום של בידור ומסעדות.

הנאשמים הורשעו בשלוש העבירות שיוחסו להם בכתב האישום: ביצוע עבודות במקרקעין ללא היתר, שימוש חורג במקרקעין ללא היתר ואי-קיום צו שיפוטי להפסקת השימוש החורג במקרקעין.

בית המשפט קבע כי הנאשמים הקימו בחוף הים גדר ועמודי תאורה חדשים, או לכל הפחות ביצעו שיפוץ מסיבי של מבנים אלה, שיותר מאוחר שימשו אותם לקיום האירועים - דבר שדרש היתר בנייה.

בית המשפט הוסיף כי עצם סגירת חלק מחוף הים לשם קיום אירועים פרטיים סגורים מנוגד להוראות תוכנית המתאר ולאופי המיוחד של האזור כחוף ים, כגן לאומי וכמשאב ציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully